piątek, 18 października, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Ticketmaster zaczyna powiadamiać ofiary naruszeń danych

    Zobacz również

    Ticketmaster rozpoczął proces powiadamiania klientów, których dane zostały ujawnione w wyniku incydentu bezpieczeństwa, który według hakerów dotknął ponad pół miliarda osób. Według ostatnich doniesień Ticketmaster zaczął wysyłać elektroniczne powiadomienia o naruszeniu danych do nieznanej liczby poszkodowanych klientów. Stało się to pod koniec czerwca, kilka tygodni po tym, jak incydent bezpieczeństwa trafił na pierwsze strony gazet.

    - Reklama -

    Oto krótkie podsumowanie tego, co się wydarzyło w firmie Ticketmaster

    W maju niesławna grupa cyberprzestępców ShinyHunters ogłosiła, że ​​ukradła dane osobowe 560 milionów klientów Ticketmaster – dane te były dostępne za jednorazową sprzedaż za pół miliona dolarów.

    Pod koniec maja Live Nation, spółka macierzysta Ticketmaster, była zajęta badaniem domniemanego naruszenia; najnowsze informacje pojawiły się w tym tygodniu.

    W wiadomości e-mail wysłanej do ofiar firma Ticketmaster podaje, że w okresie od 2 kwietnia do 18 maja 2024 r. nieupoważnione osoby uzyskały dane klientów z jednej z baz danych w chmurze hostowanej przez zewnętrznego dostawcę.

    Zgodnie z próbką powiadomienia o naruszeniu danych udostępnioną Biuru Prokuratora Generalnego Maine, firma „pilnie bada ten incydent z pomocą zewnętrznych ekspertów i w pełni współpracuje z federalnymi organami ścigania”.

    W liście napisano, że opóźnienie w powiadomieniu nie było spowodowane dochodzeniem organów ścigania: „Podjęliśmy dodatkowo szereg kroków technicznych i administracyjnych w celu dalszego zwiększenia bezpieczeństwa naszych systemów i danych” – czytamy w liście.

    „Środki te obejmują rotację haseł dla wszystkich kont powiązanych z dotkniętą awarią bazą danych w chmurze, przeglądanie uprawnień kont i zwiększone mechanizmy ostrzegania wdrożone w środowisku”.

    Jakiego rodzaju dane były przetwarzane?

    Z aktualizacji firmy Ticketmaster na temat incydentu związanego z bezpieczeństwem danych, opublikowanych na jej stronie internetowej, wynika, że ​​naruszenie bezpieczeństwa danych dotknęło „klientów, którzy kupili bilety na wydarzenia w Ameryce Północnej (USA, Kanada i Meksyk)”.

    „Może to obejmować adres e-mail, numer telefonu, zaszyfrowane informacje o karcie kredytowej, a także inne dane osobowe przekazane nam” – wyjaśnia Ticketmaster.

    Jeśli chodzi o informacje, których dotyczy problem, w aktach stanu Maine wymieniono ponad 1000 poszkodowanych mieszkańców, podając ich imiona i nazwiska oraz inne dane osobowe.

    W przykładowym liście dotyczącym naruszenia danych brakuje również wielu szczegółów, przede wszystkim imienia i nazwiska, podstawowych danych kontaktowych i innych „dodatków” w zależności od osoby. Reklama firmy ShinyHunters dotycząca sprzedaży skradzionej bazy danych z Ticketmaster zawierała coś więcej niż tylko imiona i nazwiska, podstawowe dane kontaktowe lub zaszyfrowane numery kart kredytowych klientów.

    W ogłoszeniu wyraźnie podano imiona, adresy, adresy e-mail, numery telefonów, informacje o sprzedaży biletów, szczegóły dotyczące wydarzenia, dane karty kredytowej (ostatnie cztery cyfry używanej karty kredytowej, datę ważności) oraz „szczegóły dotyczące oszustw klientów”.

    Klienci otrzymają powiadomienia o naruszeniu danych pocztą elektroniczną lub pocztą, gdy firma uzna, że ​​„ich poufne informacje mogły zostać ujawnione”.

    Co zrobić, jeśli mogłeś paść ofiarą wycieku danych Tickermaster?

    Bitdefender zaleca klientom Ticketmaster uważne obserwowanie swoich kont bankowych pod kątem podejrzanej aktywności i ostrożność w przypadku wszelkich niechcianych wiadomości. Warto także zmienić swoje hasło do konta, a także zabezpieczyć swoje urządzenia za pomocą skutecznego systemu antywirusowego, który został wyposażony w moduł antyphishingowy – mówi Arkadiusz Kraszewski z firmy Marken Systemy Antywirusowe, polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender.

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO w filmowym uniwersum Marvela – marka promuje serię OPPO Reno12 przy okazji premiery filmu Venom 3: Ostatni taniec

    OPPO wkracza do świata superbohaterów, zostając partnerem filmu Venom 3: Ostatni taniec, który pojawi się w polskich kinach już...