Tigo Rwanda jest pierwszym operatorem w grupie Millicom, który przekształcił swoje operacje BSS i wdrożył dla wszystkich swoich potrzeb model „jako usługa” firmy Ericsson. Rozwiązanie obejmuje pełną funkcjonalność związaną z obciążaniem, rozliczaniem, dostarczaniem, mediacjami i roamingiem w połączeniu z zaawansowanymi rozwiązaniami dotyczącymi obsługi klienta, samoobsługi i zamawiania usług.
Partnerstwo pozwala Tigo lepiej obsługiwać klientów i oferować im nowe i innowacyjne produkty, w połączeniu z krótszym czasem wprowadzenia na rynek, lepszymi wrażeniami i zwiększoną sprawnością operacyjną.
Xavier Rocoplan, Główny Dyrektor ds. Technicznych i Informatyki w Millicom mówi: – To kolejny ważny krok w ramach naszej transformacji informatycznej i wysiłków związanych z usprawnieniem procesów. Model operacyjny „jako usługa” jest bardzo ważnym elementem naszej długoterminowej strategii. Ten nowy sposób patrzenia na działalność BSS jest kamieniem milowym w programie doskonałości operacyjnej grupy Millicom, która dąży do zapewnienia lepszego doświadczenia naszym klientom w bardziej efektywny sposób. Partnerstwo z firmą Ericsson pozwoliło nam szybko zaspokoić nasze strategiczne potrzeby i stworzyć solidne podstawy dla przyszłego rozwoju. Już widzimy poprawę wrażeń u naszych klientów i pracowników w Rwandzie.
Rafiah Ibrahim, wiceprezes i szef rynków na obszarze Bliskiego Wschodu i Afryki, Ericsson, mówi: – Nasze partnerstwo z Tigo Rwanda i wdrożenie innowacyjnego modelu BSS „jako usługi” to ważny pierwszy krok w kierunku przyszłej współpracy w ramach całej grupy Millicom. Jesteśmy przekonani, że zaufanie i współpraca będące częścią tego modelu biznesowego, który leży w centrum generowania przychodów dla firmy Tigo, wzmocnią dodatkowo strategiczne relacje w BSS pomiędzy firmą Tigo Rwanda a Ericssonem, a także całą grupą Millicom.