TIM SA, lider polskiego e-commerce B2B, oferujący na TIM.pl najszerszy w kraju asortyment elektrotechniczny, nawiązał współpracę z firmą doradczo-technologiczną Future Mind w zakresie tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Głównym celem współpracy było stworzenie nowej aplikacji mobilnej. Dla Future Mind to partnerstwo oznacza poszerzenie portfolio klientów o kolejną branżę.
TIM SA działa na polskim rynku od niemal 37 lat. Przez ponad ćwierć wieku firma była notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, a na początku 2024 r. dołączyła do międzynarodowej Grupy Würth. Specjalizuje się w sprzedaży artykułów elektrotechnicznych, kierując swoją ofertę przede wszystkim do profesjonalistów (elektroinstalatorów i resellerów).
Nowy wymiar obsługi klienta
TIM działa w e-commerce od 2013 r., wspierając ten kanał ogólnopolską siecią biur i przedstawicieli handlowych. Sprzedaż online prowadzona jest zarówno poprzez stronę internetową TIM.pl, jak i pierwszą, uruchomioną w 2015 roku, aplikację mobilną. W obliczu dynamicznie zachodzących w świecie m-commerce zmian firma postanowiła wdrożyć nową wersję aplikacji, a zadanie to powierzyła Future Mind.
Nowa odsłona aplikacji ma na celu wzmocnienie pozycji marki TIM.pl na rynku oraz wyznaczenie nowych standardów obsługi klientów, zwłaszcza tych z sektora B2B. Aplikacja oferuje funkcje dostosowane do specyficznych potrzeb klientów biznesowych.
– Projekt obejmował dwa kluczowe etapy: fazę Discovery&Design oraz tworzenie wersji MVP aplikacji. Po naszej stronie było stworzenie od podstaw warstwy front-end. Z kolei back-end był rozwijany po stronie TIM-u. Jednym z kluczowych wyzwań było dostosowanie projektu do potrzeb zróżnicowanych grup klientów – zarówno B2B, jak i B2C. Tak dla nas, jak i dla zespołu TIM kluczowe było stworzenie intuicyjnego narzędzia oraz zapewnienie użytkownikom płynne przejście z poprzedniej wersji aplikacji na tę stworzoną przez nas – komentuje Tomasz Woźniak, CEO Future Mind. – Projekt, który realizujemy dla TIM S.A., to kolejny dowód na to, że m-commerce coraz dynamiczniej rozwija się także w mniej oczywistych branżach, takich jak elektrotechnika czy nawet sektor budowlany – dodaje.
Element centrum elektrotechniki dla profesjonalistów
Współpraca pomiędzy firmami zakłada dalsze ulepszenia i rozwój nowych funkcji w aplikacji, które będą jeszcze bardziej dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego z klientów.
– Jako pierwsi w branży dystrybucji elektrotechniki wdrożyliśmy kanał e-commerce, a następnie m-commerce. Analizujemy potrzeby naszych klientów i trendy rynkowe. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej aplikacji mobilnej, która będzie jeszcze lepszym kanałem efektywnej komunikacji z klientami, a także intuicyjnym narzędziem zakupowym. Aby osiągnąć ten cel potrzebowaliśmy doświadczonych ekspertów – dlatego zdecydowaliśmy się nawiązać współpracę z Future Mind. Nowa aplikacja ma nie tylko podnieść poziom obsługi i satysfakcji naszych klientów, ale także umocnić TIM na pozycji innowacyjnego centrum elektrotechniki dla profesjonalistów – mówi Piotr Nosal, członek Zarządu i dyrektor handlowy TIM SA.
Wdrożenie MVP aplikacji miało miejsce 4 grudnia 2024 roku. Przez pierwsze 2-3 miesiące na rynku będą dostępne zarówno nowa, jak i stara aplikacja, co pozwoli klientom na swobodne przeniesienie się z poprzedniej do aktualnej wersji.