Infrastruktura T‑Mobile Polska jest przygotowana na zwiększone zapotrzebowanie na usługi, zarówno internetowe, jak i głosowe. Liczba połączeń wzrosła w ostatnich dniach średnio o 50%, a wykorzystanie danych o 20%. W związku z zagrożeniem koronawirusem wielu Polaków postanowiło pozostać w domu – w tej sytuacji możliwość kontaktu z bliskimi oraz kontynuowania aktywności zawodowej stają się szczególnie ważne.
Nasza infrastruktura jest gotowa do zapewnienia usług, również w przypadku zwiększonego obciążenia sieci.
Decyzja o rozpoczęciu przez wiele firm pracy zdalnej spowodowała znaczący wzrost liczby połączeń – tylko od czwartku, 12 marca, odnotowaliśmy średnio o 50% wyższe zapotrzebowanie na usługi głosowe w sieci T‑Mobile. Zwiększeniu uległ także ruch transmisji danych. W czwartek i piątek w godzinach przedpołudniowych i wczesnopopołudniowych zużycie danych wzrosło średnio o 20%. W weekend również zanotowaliśmy wzrosty, w szczególności w weekendowych godzinach szczytu (ok. godz. 21.00).
Zdajemy sobie sprawę, że dla bardzo wielu klientów możliwość komunikacji, swobodnego dostępu do usług telekomunikacyjnych jest obecnie szczególnie ważna. Przewidując, że klienci mogą potrzebować więcej danych niż zwykle, w ostatni piątek, 13 marca, w ramach cotygodniowej akcji Happy Fridays, zaoferowaliśmy klientom 3GB danych w aplikacji Mój T‑Mobile. Również w tym tygodniu przygotowaliśmy dla klientów kolejne darmowe gigabajty, które będzie można aktywować w naszej aplikacji.
Przypominamy również, że sklepy T‑Mobile znajdujące się w wielkopowierzchniowych galeriach handlowych, których dotyczy piątkowa decyzja rządu, pozostaną zamknięte. Otwarte pozostają sklepy uliczne, jednak w trosce o bezpieczeństwo zarówno klientów, jak i pracowników, w pierwszej kolejności zachęcamy do korzystania z aplikacji Mój T‑Mobile, w której można zrealizować większość operacji na koncie klienta w tym opłacenie faktury, doładowanie konta czy uruchomienie dodatkowych pakietów danych.