T‑Mobile wprowadził nową usługę IT for Business dla przedsiębiorstw. Dzięki niej klienci biznesowi mogą otrzymać całodobowe wsparcie IT oraz szybką pomoc specjalisty na miejscu na terenie całej Polski. To kolejne rozwiązanie z szerokiej oferty outsourcingu usług informatycznych w portfolio operatora. Skierowane jest ono przede wszystkim do dużych firm, ale skorzystają na nim także średnie i małe przedsiębiorstwa.
Korzystanie ze wsparcia technicznego zewnętrznych partnerów w obszarze ICT oraz IT z każdym rokiem staje się coraz popularniejszą praktyką. Jak wskazuje badanie Tech Pro Research z 2017 roku analizujące trendy w branży IT na świecie, wśród korzyści takiego rozwiązania 35% ankietowanych firm podaje oszczędności, taka sama grupa zwraca uwagę na utrzymanie nieprzerwanego dostępu do danych, a ponad połowa badanych ceni szczególnie możliwość przekazania części zadań partnerowi zewnętrznemu, co ułatwia pracę przedsiębiorstwa.
Biorąc pod uwagę korzyści płynące z usług outsourcingowych, warto przyjrzeć się najnowszej propozycji T‑Mobile, którą operator właśnie wprowadził dla firm jako uzupełnienie swoich usług. T‑Mobile wspierany dodatkowo wieloletnim doświadczeniem Grupy Deutsche Telekom posiada bardzo szeroką, bazującą na różnorodnych przykładach wiedzę oraz kompetencje eksperckie. Dysponując tak silnym zapleczem technologicznym, od lat realizuje kompleksowe projekty IT dla biznesu, od doradztwa, audytu środowiska informatycznego i weryfikacji potrzeb, poprzez przygotowanie projektu, aż po wdrożenie rozwiązania. Teraz oferta operatora została poszerzona o usługi pełnego wsparcia informatycznego.
Kompleksowe wsparcie IT
Najnowsza usługa IT for Business składa się z siedmiu pakietów, które umożliwiają profesjonalne wsparcie infrastruktury IT. Są one zgodne z najlepszymi praktykami ITIL zarządzania usługami IT, czyli powszechnie uznanym zbiorem zaleceń i rekomendacji dla działów informatycznych dotyczących efektywnego i skutecznego wdrażania oraz utrzymania rozwiązań IT. Przykładowo w ramach pakietu Personal oraz Personal+ firmy zyskują wsparcie informatyczne w zakresie oprogramowania i urządzeń takich, jak komputery, laptopy, tablety i smartfony. Operator przygotował również specjalistyczną ofertę także dla innych urządzeń wraz z oprogramowaniem. W wariancie Network Admin zawarte są routery, switche i inne urządzenia sieciowe, pakiet Print&Copy obejmuje z kolei drukarki, skanery i urządzenia wielofunkcyjne MFP. Pakiet Server Admin zagwarantuje opiekę nad serwerami i macierzami dyskowymi, natomiast Office 365 Admin zawiera licencje Office 365 oraz profesjonalne zaplecze informatyczne dla oprogramowania Microsoftu. Warto zwrócić uwagę ponadto na pakiet Custom IT, który pozwoli na ochronę wszystkich innych urządzeń lub indywidualne dopasowanie oferty. Poszczególne opcje usługi można ze sobą łączyć, a każda z nich dostępna jest w ramach stałego, miesięcznego abonamentu.
Wystarczy jeden telefon
Samo działanie IT for Business jest bardzo proste. Wystarczy wykonać telefon na przeznaczoną do tego infolinię 880 100 300, aby zgłosić problem informatyczny. Jeżeli jego rozwiązanie okaże się nieskomplikowane, konsultant rozwiąże problem w ciągu 15 min w ramach pierwszej linii wsparcia, wykorzystując telefon lub narzędzie do „zdalnego pulpitu”. Jeśli zaś awaria jest bardziej złożona, sprawa trafi do eksperta wyspecjalizowanego w danej dziedzinie, dostępnego w obrębie drugiej linii wsparcia, który pomoże uporać się problemem informatycznym w ciągu 3 godzin. Specjaliści, w zależności od danej sytuacji, mogą udzielić wskazówek telefonicznie lub połączyć się zdalnie z urządzeniem którego zgłoszenie dotyczy, by po wyrażeniu zgody na ich działanie przez użytkownika samodzielnie rozwiązać problem. W przypadku 6 wariantów oferty, gdy zdalna naprawa będzie niemożliwa, najpóźniej w następnym dniu roboczym ekspert przyjedzie, aby usunąć problem na miejscu, lub podstawi urządzenie zastępcze do czasu przywrócenia sprawności sprzętu.
Sporą zaletą tego rozwiązania jest jego elastyczność. Specjalista może pojawić się bowiem zarówno w siedzibie firmy, jak i w innym miejscu, jeżeli np. pracownik jest w trakcie podróży służbowej. Warto także podkreślić, że liczba zgłoszeń oraz napraw jest w ramach abonamentu całkowicie nielimitowana.
Szeroki pakiet korzyści
Oferta IT for Business zapewnia firmom wiele korzyści, które nie zawsze są standardem na rynku outsourcingu usług IT. Przede wszystkim gwarantuje ona całodobowe telefoniczne i zdalne wsparcie techniczne w każdym miejscu na świecie. Naprawa przez specjalistów w lokalizacji klienta realizowana jest z kolei na terenie całego kraju, dzięki czemu przedsiębiorstwo – nawet jeśli ma wiele oddziałów – otrzymuje usługę od jednego dostawcy, generując w ten sposób oszczędności i upraszczając procedury oraz zarządzanie obszarem IT. Istotną przewagą dużego partnera jest ponadto dostęp do najnowszej technologii. T‑Mobile współpracuje z szeregiem renomowanych, doświadczonych firm technologicznych, dzięki czemu może zaoferować rozwiązania najwyższej jakości. W ramach usługi IT for Business klienci mogą również korzystać z usług jednorazowych , np. odzyskania danych z urządzenia lub migracji sprzętu IT do nowej siedziby. Sama usługa IT for Business objęta jest natomiast najwyższymi standardami bezpieczeństwa, a w razie wątpliwości czy zastrzeżeń umożliwia weryfikację historii zrealizowanych zgłoszeń klientów.