Pierwsze wyniki aplikacji badawczej Mobience pokazują, że użytkownicy urządzeń mobilnych z systemem Android w Polsce, podobnie jak w krajach Europy Zachodniej, czy USA najczęściej korzystają z aplikacji do wyszukiwania informacji, komunikacji, rozrywki, a także zakupów. Allegro jest jedyną polską aplikacją, która znalazła się w pierwszej dziesiątce.
Na pierwszym miejscu wśród najczęściej wykorzystywanych aplikacji znalazła się aplikacja Google Now i choć zwykle jest ona preinstalowana na telefonie, użytkownik mimo to szybko przyzwyczaja się do jej spersonalizowanej funkcjonalności i systematycznie z niej korzysta. (http://www.press.pl)
– W pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych aplikacji znalazły się dwie aplikacje służące do komunikacji: Messenger i Skype, co pokazuje trend, że dzięki tego rodzaju narzędziom użytkownicy smartfonów rzadziej korzystają z tradycyjnych rozmów czy smsów. Dzięki danym Mobience można poznać różnicę w sposobie prowadzenia wymiany informacji między ludźmi, którzy korzystają z komunikatorów czy tych, którzy częściej dzwonią i smsują – mówi Artur Zawadzki, Business Development Director w Spicy Mobile.
Podobnie jak i w innych krajach, serwis Facebook cieszy się duża popularnością wśród użytkowników mobilnych. Ciekawostką może być fakt, że użytkownicy korzystający z tego serwisu przez urządzenia mobilne, preferują dostęp za pomocą aplikacji, a znacznie mniejsza część z nich korzysta z serwisu przez stronę www (zasięg aplikacji Facebook wynosi 51%, podczas gdy zasięg strony facebook.com – 31%). Przy czym, wśród użytkowników strony mobilnej zdecydowaną większość stanowią kobiety (64%), natomiast mężczyźni częściej korzystają z aplikacji (51%).
– Dzięki Mobience mamy możliwość zestawiania różnych danych, które pokazują preferencje użytkowników smartfonów i tabletów. Mobience to pionierski projekt realizowany w sposób ciągły i pasywny. Zebrane do tej pory dane, ze względu na sposób realizacji badania oraz na obszar którego dotyczą, są wyjątkowo interesujące. Dzięki wynikom Mobience wiemy, jakie strony www odwiedzają mobilni internauci, kiedy i jakich aplikacji używają oraz jak korzystają ze smartfona – ile dzwonią czy smsują, ile danych ściągają czy też jakich fraz szukają – mówi Artur Zawadzki, Business Development Director w Spicy Mobile.