Najsłynniejszy program motoryzacyjny na świecie, Top Gear, będzie emitowany w Telewizji WP, która od BBC Studios wykupiła prawa do pięciu serii kultowego show. Emisja rozpocznie się od 14. sezonu. Premiera już w najbliższą niedzielę, 7 kwietnia o godz. 22:00, powtórki w czwartki o godz. 20:00. Program prowadzą Jeremy Clarkson, Richard Hammond oraz James May. W 14. serii James przekształca przyczepę kempingową w sterowiec.
Richard, chcąc rozwiązać problemy związane z podróżami lotniczymi, ściga maszynę lotniskową wzdłuż pasa startowego. Pierwszy odcinek sezonu to słynne poszukiwania najlepszej drogi na świecie, a akcja dzieje się w Rumunii. W kolejnych, prowadzący stają także przed wyzwaniem „drogi śmierci” w Boliwii.
Telewizja WP pokaże pięć serii kultowego show (sezony od 14. do 18.). Wraz z włączeniem programu do ramówki zaplanowano kampanię promocyjną. Zapowiedzi pojawią się w magazynach Auto Motor i Sport, Logo i Focus. Spoty wideo emitowane będą w sieciach fitness w 30 polskich miastach oraz na ekranach ZTM Warszawa. W dniu emisji pojawią się również reklamy radiowe, m.in. w stacjach Rock Radio, RMF Maxx oraz Złote Przeboje. Autopromocję (m.in. display oraz instream) zaplanowano na stronie głównej WP, w serwisie WP Autokult oraz WP Moto. Za wszystkie działania odpowiadają zespoły Telewizji WP oraz marketingu Wirtualnej Polski.
– Systematyczny rozwój Telewizji WP pozwala nam pozyskiwać najlepsze formaty, do których niezaprzeczalnie należy Top Gear. Przed nami ponad 30 ekscytujących odcinków. W kolejnych miesiącach naszym widzom chcemy pokazać również produkcje własne, nad którymi właśnie pracujemy – mówi Jagna Wiszniewska, dyrektor zarządzająca Telewizji WP.
Telewizja WP nadaje od grudnia 2016 roku. W jej ramówce znaleźć można światowe filmy i seriale nieemitowane wcześniej w polskich kanałach otwartej telewizji, autorskie programy publicystyczne, w tym „Tłit” i „Money. To się liczy”, rozrywkowe: „Klika Pudelka” oraz szereg programów dokumentalnych i poradniczych, w tym popularnych o remontowaniu i urządzaniu wnętrz.
Stacja dostępna jest naziemnie na ósmym multipleksie (MUX8), na platformie NC+ (kanał 170) oraz w najlepszych sieciach kablowych, w tym m.in.: UPC (kanał 116/158), Vectra (128), Multimedia (38), Netia (30), Inea (28), Toya (17) oraz wielu innych.