Telekomunikacja Polska oferuje osobom niepełnosprawnym szereg udogodnień. Daje im 50 proc. ulgi na abonament telefoniczny oraz specjalne faktury dla niewidomych i niedowidzących. Zapewnia też telefony i sprzęt dostosowany do potrzeb niedosłyszących.
– Osoby niepełnosprawne są tak samo ważnymi klientami, jak wszyscy inni. W TP dbamy, by czuły, że firma rozumie i odpowiada na ich specyficzne potrzeby. To nie jest specjalne traktowanie, ale minimum pozwalające im korzystać z nowoczesnych środków komunikacji – uważa Maciej Witucki, prezes TP.
TP ma w swojej ofercie pakiet udogodnień dla osób niepełnosprawnych. W większości planów telefonicznych oferuje 50% zniżki na abonament oraz tej samej wysokości rabat na przyłączenie do sieci. Ponadto, osobom trwale niezdolnym do pracy, w trudnej sytuacji ekonomicznej, proponuje plan przyjazny za 18,30 zł z VAT z pakietem 30 minut.
Firma ma też specjalne faktury dla osób z problemami wzroku. Niewidomi mogą otrzymywać rachunki pisane językiem Braile’a. Z kolei dla osób niedowidzących wygodnym rozwiązaniem mogą być faktury w powiększonym formacie A3 lub przesyłane e-mailem, które można powiększyć na komputerze.
Bardzo ważne są również urządzenia ułatwiające korzystanie z usług. Dla niedosłyszących są to m.in. wzmacniacze dzwonków telefonu, regulatory głośności słuchawki, czy telefony kompatybilne z aparatami słuchowymi. Osoby niedowidzące mogą skorzystać z telefonów z dużymi przyciskami i podświetlanymi ekranami, urządzeń z przyciskami obrazkowymi oraz innymi efektami wizualnymi, a także słownymi zapowiedziami dzwoniącego numeru.
Telekomunikacja Polska prowadzi obecnie działania, które dodatkowo ułatwiają niepełnosprawnym korzystanie z automatów publicznych. W porozumieniu z Polskim Związkiem Niepełnosprawnych pół-kabiny telefoniczne są wyposażane w widoczne, pomarańczowe oznakowania na krawędziach szklanych wiat i tyłach oraz specjalne podłogi. Ułatwiają one zlokalizowanie kabiny osobie niewidomej z laską, nie utrudniając jednocześnie podjazdu do automatu na wózku inwalidzkim.