poniedziałek, 16 września, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    TP i Netia inwestują w uwalnianie pętli lokalnej

    Zobacz również

    Telekomunikacja Polska oddała już do użytku 100 sal kolokacyjnych, dzięki którym operatorzy zyskują dostęp do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), a tym samym mogą dotrzeć ze swoją pełną ofertą do klientów korzystających z sieci TP. W 50 lokalizacjach działalność komercyjną rozpoczęła Netia, która jako jedyny duży operator alternatywny inwestuje w LLU.

    - Reklama -

    Przygotowane przez TP sale kolokacyjne dają możliwość uwolnienia ok. 1,5 mln linii, a jeszcze w tym roku ich liczba wzrośnie do ponad 2 mln, co stanowi ok. 20 proc. wszystkich łączy obsługiwanych przez TP.

    Uwolnienie pętli lokalnej stało się faktem bezspornym, chętnie współpracujemy z operatorami inwestującymi w LLU, takimi jak Netia – powiedział prezes Zarządu TP Maciej WituckiJednak, aby operatorzy zaczęli z usługi korzystać masowo powinna się zmienić polityka regulacyjna. Obecnie bardziej opłacalne jest korzystanie z hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) i hurtowej sprzedaży dostępu szerokopasmowego (BSA) niż z dostępu do pętli lokalnej.

    Planujemy do końca roku przygotować do uwolnienia 100 węzłów abonenckich oraz podwoić liczbę korzystających z szerokopasmowego Internetu Netii. Netia już zainwestowała w LLU ponad 30 mln złotych, a jest to dopiero pierwszy etap naszego projektu. Uwolnienie LLU jest możliwe dzięki zdecydowanym działaniom UKE i jest kolejnym krokiem umożliwiającym wolność wyboru na polskim rynku telekomunikacyjnym – powiedział Mirosław Godlewski, prezes Netii.

    Uwolnienie lokalnej pętli abonenckiej (LLU) polega na przejęciu przez innego operatora łącza (tzw. „ostatniej mili”) pomiędzy urządzeniami sieciowymi TP a mieszkaniem abonenta. Dzięki temu może on świadczyć usługi głosowe i usługi dostępu do Internetu (pełne uwolnienie) lub wyłącznie usługi dostępu do Internetu (dostęp współdzielony). Sale kolokacyjne to pomieszczenia w centralach TP, w których instalowane są urządzenia operatorów korzystających z LLU. Na przystosowanie swoich obiektów do świadczenia usługi LLU Telekomunikacja Polska wydała ponad 25 mln zł, a do końca roku planuje przeznaczyć w sumie 37 mln zł.

    ŹródłoNetia
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Razer BlackWidow V4 Pro 75% – nowa era bezprzewodowych klawiatur z wyświetlaczem OLED

    Razer zaprezentował dziś RazerBlackWidow V4 Pro 75%, która zapewnia graczom najwyższą kontrolę i personalizację, przełamując granice tradycyjnej klawiatury. Bazując...