Firma Communic8, wprowadzając nowy telefon komórkowy do sprzedaży w Wielkiej Brytanii, liczyła, że wejdzie na rynek, na którym właściwie nie ma konkurencji. Większość firm telekomunikacyjnych skupia się bowiem na klientach młodych oraz biznesowych, którzy kupują raczej bogato wyposażone aparaty (DI)
Aparat produkowany przez austriacką firmę Emporia
jest nie tylko prosty w obsłudze, posiada duże przyciski oraz
bursztynowy wyświetlacz, ułatwiający odczyt osobom ze słabszym
wzrokiem. Jego atrakcyjność dla osób starszych podnosi także
umieszczenie na tyle obudowy telefonu czerwonego przycisku alarmowego,
dzięki któremu można błyskawicznie połączyć się z pięcioma ustalonymi
wcześniej numerami (lekarz, pogotowie czy najbliżsi krewni).
Jak zapewnia producent pierwsze reakcje odbiorców, do których
skierowany jest ten produkt, były pozytywne, pomimo dosyć wysokiej – w
porównaniu do konkurencyjnych telefonów oferowanych przez operatorów –
ceny 170 funtów.
Tymczasem, pomimo coraz lepszych prognoz dotyczących wzrastającego
zainteresowania telefonią komórkową wśród osób po 50-tce, brytyjski
dystrybutor nie znalazł w Wielkiej Brytanii operatora ani sieci
detalicznej, która byłaby zainteresowana telefonem skierowanym do tej
grupy odbiorców – czytamy na stronach BBC. Telefon dla ludzi starszych nie pasuje bowiem do portfolio oferowanego przez operatorów – uważa przedstawiciel Communic8.
Telefon jest w obecnej chwili dostępny jedynie online, poprzez strony
Communic8 oraz Królewskiego Narodowego Instytutu Ludzi Niewidzących.