Kto zdobywa największe zasięgi w telewizji i wideo online? Które marki w jakich kategoriach robią to najbardziej efektywnie? Odpowiedzi na te pytania dostarcza badanie gemiusAdReal w nowej cross-mediowej wersji opartej na panelu single source.
Użytkownicy narzędzia mogą sprawdzić i porównać działania promocyjne wszystkich aktywnych reklamodawców na platformach TV, PC oraz mobile, w tym w aplikacjach Facebook, YouTube i Instagram.
Oprócz tego publicznie udostępniony został ranking top 5 marek o najwyższych cross-mediowych zasięgach.
Badanie gemiusAdReal, wielokrotnie nagradzane narzędzie pozwalające na kompleksową analizę rynku reklamy online, dokładnie w trzecią rocznicę swojego istnienia, oferuje polskiemu rynkowi innowację w skali światowej: pierwsze narzędzie do analizy oglądalności reklam z całego rynku, które łączy świat mediów digitalowych z tradycyjnymi. Od teraz w badaniu dostępne są dane dla reklam wyświetlanych w 36 kanałach telewizyjnych oraz w topowych aplikacjach mobilnych (Facebook, YouTube, Instagram), a także na komputerach osobistych. Informacje na temat oglądalności reklam pochodzą z panelowego badania jednoźródłowego.
Począwszy od 27 marca, na stronie badania gemiusAdReal udostępniony został ranking top 5 marek o najwyższym całkowitym zasięgu cross-mediowym dla reklam wideo. Dane te opracowywane są na podstawie zasięgu wśród realnych użytkowników (RU) w dowolnym rodzaju mediów: TV, PC lub mobile’u na przestrzeni ostatnich siedmiu dni. Oprócz informacji o osiąganym przez marki zasięgu netto (bez duplikacji widowni), prezentowana jest również wartość Incremental Reach, czyli dodatkowy zasięg dobudowany przez media do największej pod względem zasięgu platformy mediowej, spośród top 20 marek.
Codziennie w godzinach okołopołudniowych ranking top marek będzie aktualizowany, uwzględniając dane z ostatnich siedmiu dni.
– Kilka miesięcy temu udostępniliśmy możliwość cross-mediowej analizy własnej kampanii – gemiuPostBuy, które odpowiada na tak gorące pytania reklamodawców o duplikację zasięgu kampanii między telewizją i radiem a digitalem, razem z Facebookiem czy YouTubem. Teraz rozszerzamy możliwości analizy o otoczenie konkurencyjne. Unikalną wartością dla reklamodawców jest możliwość porównania swojej strategii marketingowej, w tym duplikacji zasięgu pomiędzy różnymi typami mediów z działaniami konkurencji. Z kolei dla wydawców gemiusAdReal jest niezastąpionym źródłem wiedzy o tym, jak ich produkt reklamowy wygląda na tle konkurencji w ujęciu multimediowym. Dla obydwu stron prezentowane dane cross-mediowe stanowią niezwykle cenne informacje, które mają realny wpływ na ich biznes, przede wszystkim na zwiększanie efektywności i lepsze planowanie, a także optymalizację działań marketingowych i sprzedażowych – mówi Marta Sułkiewicz, Chief Sales Officer w Gemius.