Spór o kształt i sposób organizacji mobilnej telewizji, to jednocześnie dyskusja o podział kilkuset milionów złotych przychodów, jakie rocznie może przynieść usługa – pisze Gazeta Prawna.
Nadawcy telewizyjni nie chcą się zgodzić na zaproponowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej model polskiego rynku cyfrowej telewizji mobilnej (mTV). Jest to gra o sposób wprowadzenia ładu na nowym rynku, w tym o to, kto będzie go regulował. Jednak nim mobilna telewizja cyfrowa w standardzie DVB-H ruszy, w budowę sieci trzeba – zdaniem operatorów – zainwestować od 100 mln do 200 mln euro. Kolejne pieniądze do wydania to opłata za zezwolenia na nadawanie. To kwota, której wydanie nie przeraża sieci komórkowych – ich roczne inwestycje są zdecydowanie wyższe. Nadawcy nie są przyzwyczajeni do takich inwestycji, choć – jak wynika z bilansów – i ich na to stać. Inwestycja się spłaci, jeśli mTV zdobędzie rynek. Szacuje się, że roczne przychody z oferowania tego produktu mogą sięgać 400 mln zł – pisze Dziennik.