Deutsche Telekom po raz kolejny szuka innowatorów z całego świata w ramach konkursu Telekom Innovation Contest. Do 15 października start-upy i innowatorzy mogą nadsyłać pomysły w trzech kategoriach za pośrednictwem strony www.telekom-innovation-contest.com. Zwycięzcy konkursu wezmą udział w Innovation Expo w Budapeszcie — prestiżowym wydarzeniu, podczas którego założyciele start-upów spotkają się z przedstawicielami Deutsche Telekom.
Można już nadsyłać zgłoszenia: do 15 października zespoły start-upów i innowatorów z całego świata mogą przesyłać swoje pomysły. Zgodnie z najnowszymi trendami w Deutsche Telekom powinny one należeć do jednej z trzech kategorii: Smart Data, komunikacja w przyszłości lub koncepcja Industry 4.0 / Internet of Things. Jako że spółka Deutsche Telekom jest zainteresowana dopracowanymi pomysłami, zespoły muszą zaprezentować przynajmniej działający prototyp.
Dzika Karta dla start-upu Shopboostr
Inauguracja tegorocznego konkursu miała miejsce podczas Nocy Start-Upów — największego wydarzenia dla berlińskiego środowiska młodych przedsiębiorców — którą zorganizowano w biurze Deutsche Telekom w Berlinie. Heinrich Arnold, Senior Vice President działu Innovation & Laboratories Deutsche Telekom i szef Telekom Innovation Laboratories, dokonał oficjalnego otwarcia konkursu i wręczył jedną Dziką Kartę. Podczas Nocy Start-Upów zespoły konkurowały o pierwszy bilet na targi Innovation Expo w Budapeszcie. Jury złożone z ekspertów wybrało firmę Shopboostr z Berlina. Bilet odebrał jej prezes i współzałożyciel, Dimitri Haußmann. Rozwiązanie zaproponowane przez berliński start-up zwiększa współczynnik konwersji w sklepach internetowych dzięki analizom Big Data i algorytmom opartym na zachowaniach – wszystko by zapewnić produkt dopasowany do konsumenta i zachęcić go do zakupów.
Innovation Expo, Budapeszt — „Ty tworzysz, my łączymy”
Po raz pierwszy zespoły zgłaszające się do konkursu mają szansę uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu tylko dla zaproszonych gości, które odbędzie się 12 listopada tego roku w Budapeszcie. Na potrzeby Innovation Expo stworzono platformę do promocji wymiany doświadczeń pomiędzy start-upami i korporacyjnym światem Deutsche Telekom. Oprócz możliwości uczestnictwa w targach zespoły otrzymały zaproszenie na spotkanie z osobami decyzyjnymi z jednostek biznesowych operatora, jednostek typu venture i operatorów krajowych. – Start-upy są dla Deutsche Telekom ważnym źródłem inspiracji. Nieustannie poszukujemy przedsiębiorców. Z niecierpliwością czekamy na wyniki, żeby się przekonać, które z genialnych umysłów spotkamy w Budapeszcie — powiedział dr Heinrich Arnold.
Telekom Innovation Contest 2015
Pierwsza edycja konkursu Telekom Innovation Contest odbyła się w 2013 roku z inicjatywy Telekom Innovation Laboratories w Berlinie, T-Mobile Polska oraz Magyar Telekom na Węgrzech. Od 2014 r. konkurs pomysłów ma również wsparcie wszystkich inkubatorów Deutsche Telekom — hub:raum w Berlinie, Krakowie i Tel Awiwie oraz Kitchen Budapest i UQBATE (programu dla pracowników). Wsparły go również inne krajowe spółki Grupy Telekom w Europie Środkowo-Wschodniej.