Polskie firmy są pozytywnie nastawione do nowych technologii, ale zazwyczaj na tym się kończy. Z rozwiązań big data w praktyce korzysta tylko 18% badanych przedsiębiorstw. Panuje przeświadczenie, że analiza danych jest domeną tylko dużych graczy na rynku. Nic bardziej mylnego! Każda firma, która umiejętnie gromadzi i wykorzystuje dane, może liczyć na wzrost dochodu. Aby osiągnąć sukces biznesowy, nie możemy przeoczyć trendu, którym staje się monetyzacja danych.
– Należy próbować wykorzystywać analizę danych w biznesie. W przypadku big data ma to ogromny wpływ na dochody firmy – mówi w wywiadzie z agencją informacyjną infoWire.pl Robert Mikołajski, kierownik Zespołu Rozwoju Biznesu w Atmanie.
Zbierane dane mogą mieć różne zastosowania. – Bardzo duże znaczenie ma to, na czym firmie zależy i na czym chce się skupić. Big data można wykorzystywać np. w zakresie analizy potrzeb i oczekiwań klientów – stwierdza ekspert. Oczywiście powinniśmy analizować dane dotyczące nie tylko nas, lecz także – konkurencji. Dzięki temu zyskamy jeszcze lepszy efekt.