Od 8 grudnia 2009 Operator Play jako pierwszy wprowadza usługę przenoszenia numeru poprzez zgłoszenie telefoniczne. W ramach niniejszej Oferty Promocyjnej konsultant P4 podczas rozmowy z abonentem pobiera dane niezbędne do wypełnienia wniosku o przeniesienie numeru oraz zawarcia Umowy z P4.
Po zebraniu danych abonent otrzymuje na Numer Telefonu SMS z informacją o złożeniu zlecenia z jednoczesną prośbą o jego potwierdzenie. Na podstawie otrzymanego potwierdzenia, P4 kurierem przesyła do abonenta niezbędne dokumenty ( wniosek, oświadczenie, umowę) oraz wybrany przez klienta Telefon z Kartą SIM/USIM z przypisanym, tymczasowym Numerem MSISDN.
Abonent w obecności kuriera podpisuje dokumenty, o których mowa powyżej i po ich otrzymaniu P4 w przeciągu 3 dni roboczych informuje abonenta o statusie rozpatrzenia wniosku zgodnie z wybranym przez Klienta kanałem Kontaktu (poprzez wiadomości sms wysyłane na numer przenoszony lub poprzez email).
Obecnie usługa dostępna jest dla Klientów abonamentowych pod numerami 801 88 11 12 , 790 25 00 00 lub Call Center 790 500 500.