Wyniki tegorocznego Black Friday pokazują wyraźnie, że ten fenomen z każdą kolejną edycją przybiera na sile, a sprzedawcy internetowi są coraz lepsi w wykorzystywaniu tego trendu do przyciągania klientów i zwiększania sprzedaży. Podczas Black Friday 2019 r. sklepy internetowe na platformie Shoper odnotowały o 50 proc. wyższą wartość sprzedaży niż rok wcześniej (na Black Friday 2018 r.) Oto jak wyglądał Black Friday 2019 (29.11) w sklepach Shoper w porównaniu ze zwykłym
dniem (poprzednim piątkiem – 22.11):
- Ruch na stronach sklepów był wyższy o 39 proc.
- Liczba zamówień wzrosła 158 proc.
- Wartość sprzedaży wzrosła o 185 proc.
- Wartość transakcji sfinalizowanych za pomocą Płatności Shoper wzrosła o 251 proc.
Najwięcej podczas Czarnego Piątku zarobiły sklepy z kategorii Zdrowie i Uroda, Dom i Ogród oraz Odzież. Z kolei w statystykach liczby zamówień zdecydowanie wybijają się ubrania i kosmetyki – łącznie produkty z tych dwóch grup odpowiadają za 43 proc. zamówień z Black Friday.
Cały miniony tydzień (“Black Week” 25.11-01.12) zakończył się z wynikiem sprzedażowym o 46 proc. wyższym od poprzedniego tygodnia (18-24.11), co pokazuje, że zainteresowanie zakupami w sieci w Polsce wyraźnie wzrosło pod koniec listopada, choć zdecydowanie najlepszym dniem był Czarny Piątek.
Duże wzrosty odnotowała też firma Blue Media. Operator płatności online podczas Black Friday 2019 r. zarejestrował o 100 proc. więcej transakcji niż w Black Friday 2018.