Najwyższe szacowane przychody, najwyższa rentowność, największa na rynku baza klientów kontraktowych oraz rekordowy cash flow – w 2010 roku Polkomtel S.A. odnotował bardzo korzystne wyniki finansowe. W 2010 r. Polkomtel S.A. osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN. Według ujednoliconej metodologii jest to najwyższy (30,9%) udział w rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce.
1. Najwyższe przychody
W 2010 r. Polkomtel S.A. osiągnął przychody w wysokości 7 673 mln PLN. Według ujednoliconej metodologii jest to najwyższy (30,9%) udział w rynku przychodów operatorów telefonii mobilnej w Polsce. Do lekkiego spadku (-1,3%) wartości przychodów w porównaniu z rokiem wcześniejszym przyczyniła się polityka regulacyjna. Dokonane w 2009 roku cięcia stawek MTR skutkowały nie tylko w roku 2009, ale również w pierwszej połowie roku 2010. Należy też podkreślić, że przychody detaliczne Polkomtel S.A. mimo ostrej konkurencji na rynku utrzymywały się w 2010 roku na poziomie porównywalnym do roku poprzedniego.
2. Najwyższa EBITDA
Już drugi rok z rzędu Polkomtel S.A. jest najbardziej rentownym operatorem. EBITDA w 2010 roku wyniosła 2 833 mln PLN i była najwyższa spośród osiągniętych przez operatorów telefonii mobilnej. W stosunku do 2009 roku EBITDA wzrosła o 6 %. Jej wartość procentowa osiągnęła w ubiegłym roku poziom 36,9 %, co oznacza poprawę w stosunku do 2009 roku.
Zysk netto za 2010 rok wyniósł 1 109 mln PLN i był wyższy w stosunku do 2009 roku o 13,2%.
3. Rekordowy cash flow
W minionym roku odnotowano rekordowo wysoki cash flow – wyniósł on blisko 1,8 mld PLN, co oznacza wzrost o blisko 60% w stosunku do 2009 roku.
4. Najwięcej klientów kontraktowych
W 2010 roku Polkomtel S.A. był nadal zdecydowanym liderem w najbardziej wartościowym segmencie rynku, czyli segmencie klientów kontraktowych. Ich baza na koniec roku wynosiła 7 460 tys. i była wyższa o 7% niż w Orange oraz o 10% większa niż w Erze. Udział Polkomtel S.A. w rynku klientów kontraktowych wynosi 31,8% i jest najwyższy na rynku. Udział klientów kontraktowych w całości bazy wciąż rośnie i obecnie wynosi 53%.
Baza użytkowników korzystających z ofert pre-paid liczyła na koniec 2010 roku 6 596 tys. i była mniejsza w stosunku do 2009 roku o 3%. Zmniejszenie się bazy pre-paid jest efektem racjonalizacji bazy, czyli odłączania klientów nieaktywnych, a także przechodzenia najbardziej wartościowych użytkowników pre-paid do segmentu klientów kontraktowych.
wyniki
Porównując do wyników innych operatorów to niczym szczególnym sie
nie wyróżnia. Co takiego Plus wprowadził do swojej oferty, co miałoby
wpływ na te wynik? Inni operatorzy (np. Orange) wprowadzają ulepszoną
politykę lojalnościową (ubezpieczenia na wypadek kradzieży), Play
(xperie – model dedykowany dla graczy)