Prezes UKE przedstawia analizę wykonania wskaźników KPI przez Orange Polska S.A. (OPL) za czwarty kwartał 2015 r. i pierwszy kwartał 2016 r. W prezentowanym raporcie określenie Hurt odnosi się do operatorów alternatywnych, zaś Detal – do części detalicznej OPL. W związku z połączeniem PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej S.A. z dniem 31.12.2013 r., począwszy od raportu za Q1 2014, sprzedaż do dawnego PTK Centertel wliczana jest do Detalu.
Ocena poziomu jakości świadczonych usług:
Wyniki dla czwartego kwartału 2015r. i pierwszego kwartału 2016r. były zasadniczo pozytywne. W czwartym kwartale 2015r. czerwone światła „zapaliły się” jedynie w odniesieniu do wskaźnika UG4 (Względny czas naprawy zwykłych awarii usług głosowych). W pierwszym kwartale 2016r. czerwone światła „zapaliły się” w odniesieniu do wskaźnika UG4 (Względny czas naprawy zwykłych awarii usług głosowych) w styczniu i w lutym 2016r. oraz wskaźnika DZŁ2 (Terminowość naprawy awarii RLLO/LL) w lutym 2016r.
Ocena niedyskryminacji krótkookresowej i długookresowej:
W okresie objętym badaniem przeprowadzane testy nie wykazują występowania zjawisk dyskryminacyjnych w obsłudze operatorów alternatywnych względem części detalicznej OPL.
Dla krótkookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla obu analizowanych kwartałów – nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Dla długookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla obu analizowanych kwartałów – nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Analiza czasów względnych:
Analiza czasów względnych pozwala na porównanie czasów zdarzeń dla usług świadczonych Hurtowi i Detalowi.
Analiza czasów względnych potwierdziła różnice w procesowaniu zamówień pomiędzy rynkiem hurtowym i detalicznym – dla wskaźnika UI3 (Względny czas technicznego dostarczania internetowych usług szerokopasmowych (ŁAA)) na korzyść rynku detalicznego w stosunku do rynku hurtowego, a dla wskaźnika UI4 (Względny czas technicznego dostarczania internetowych usług szerokopasmowych (ŁAN z PA)) na korzyść rynku hurtowego w stosunku do rynku detalicznego.
Porównanie poziomu jakości usług pomiędzy operatorami alternatywnymi:
Porównanie wartości wskaźnika zagregowanego pomiędzy operatorami alternatywnymi wskazuje w jakim stopniu poziom obsługi danego operatora alternatywnego różni się od przeciętnego poziomu obsługi wszystkich operatorów alternatywnych.
Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usług LLU, w czwartym kwartale 2015 r. i pierwszym kwartale 2016 r., wskazują, że Kampinos Telco miał gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących LLU od OPL. Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usług Głosowych, w pierwszym kwartale 2016 r., wskazują, że Multimedia Polska miała gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących te usługi od OPL. Pozostałe wskaźniki zagregowane, tak w czwartym kwartale 2015r. jak i w pierwszym kwartale 2016r., nie wskazują, aby OPL systematycznie gorzej lub lepiej obsługiwała któregoś z operatorów alternatywnych w ramach usług opisywanych tymi wskaźnikami.