Urząd Komunikacji Elektronicznej wezwał największe sieci handlowe na rynku wyrobów RTV w Polsce do podawania w reklamach informacji o klasie efektywności energetycznej oferowanych przez te sieci telewizorów. Od 1 lutego 2013 r. dostawców i dystrybutorów produktu wykorzystującego energię obowiązują wymogi określone w ustawie z 14 września 2012 r. o obowiązkach w zakresie informowania o zużyciu energii przez produkty wykorzystujące energię.
Jeden z określonych w ustawie wymogów odnosi się do reklam produktów wykorzystujących energię, w tym m.in. do telewizorów. Każda reklama telewizora, w szczególności w postaci prasowej, elektronicznej, w programach radiowych lub telewizyjnych, lub w innych środkach komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.), jeżeli przedstawia informację o cenie tego produktu lub zużyciu przez niego energii, powinna uwzględniać także informację o jego klasie efektywności energetycznej.
Dodatkowo, odnośnie telewizorów oferowanych na sprzedaż, do wypożyczenia lub w sprzedaży ratalnej, użytkownikowi końcowemu, który nie może zobaczyć oferowanego produktu (znajdującego się np. w ofercie sklepu internetowego), istnieje obowiązek dla dystrybutorów wprowadzania ich do obrotu wraz z podaniem informacji dostarczanych przez dostawców zgodnie z załącznikiem VI rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) Nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniające dyrektywę Parlamenty Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów.
Jednocześnie Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina o pozostałych obowiązkach, ciążących na dostawcach i dystrybutorach telewizorów, w zakresie informowania o zużyciu energii przez te produkty.