piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UKE: Wskaźniki jakości usług telekomunikacyjnych za drugie półrocze 2014 r.

    Zobacz również

    Z końcem lutego 2015 r. upłynął termin raportowania przez przedsiębiorców wskaźników jakości świadczonych usług telekomunikacyjnych. Dobrowolne zobowiązanie w tym zakresie złożyli ci przedsiębiorcy, którzy podpisali Deklaracje o stosowaniu postanowień Raportu z prac realizowanych w ramach Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości świadczonych dla użytkowników usług na rynku telekomunikacyjnym z dnia 7 lutego 2014 r.,

    - Reklama -

    tj.: czternastu przedsiębiorców telekomunikacyjnych, dwóch przedsiębiorców specjalizujących się m.in. w wykonywaniu pomiarów w sieciach telekomunikacyjnych oraz jedna instytucja naukowo-badawcza.
     
    Raport za pierwsze półrocze 2014 r. złożyło 13 przedsiębiorców, natomiast dane za drugie półrocze 2014 r. zostały przedstawione przez 12 przedsiębiorców.

    Za pierwszy okres sprawozdawczy większość przedsiębiorców przedstawiła tylko wskaźniki administracyjne. Jedynie Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe przedstawiło za ten okres także wartości wskaźników technicznych świadczonych przez nie usług, a Orange Polska podał wskaźnik skuteczności połączeń telefonicznych dla usługi realizowanej w sieci stacjonarnej.

    Pomimo aktywnego udziału przedstawicieli UKE w pracach Komitetu Sterującego Pomiarami w Sieciach Ruchomych i procesie przygotowania dokumentacji konkursowej dotyczącej wyłonienia przedsiębiorstwa mającego wykonywać na rzecz operatorów sieci mobilnych pomiary jakości (tzw. drive testy), cel nie został osiągnięty. Operatorzy sieci mobilnych nie doszli do porozumienia w kwestii sposobu jednoczesnego wykonywania pomiarów za pomocą ruchomych stacji pomiarowych zamontowanych w samochodach, poruszających się po określonych krajowych trasach komunikacyjnych.

    Prezes UKE, nie posiadając raportów z tych pomiarów, podjął decyzję o niepublikowaniu wskaźników technicznych dla sieci mobilnych nawet w przypadku, gdyby operatorzy wykonali takie pomiary we własnym zakresie. Wyniki przekazane przez przedsiębiorców byłyby w takim przypadku uzyskane w pomiarach wykonanych niezgodnie z opracowaną metodologią wykonywania pomiarów, zapisaną w Raporcie z prac realizowanych w ramach Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości świadczonych dla użytkowników usług na rynku telekomunikacyjnym.

    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...