Od 2 października 2015 r. wymiana informacji pomiędzy dostawcami usług w zakresie obsługi wniosków o przeniesienie numeru w sieciach stacjonarnych odbywa się za pośrednictwem zarządzanego przez Prezesa UKE systemu Platformy Lokalizacyjno-Informacyjnej z Centralną Bazą Danych. Bazując na raportach otrzymywanych z systemu możemy powiedzieć, że system działa stabilnie, a w celu eliminacji ewentualnie mogących się pojawić błędów prowadzony jest stały monitoring procesów przenoszenia
numerów. Z naszych obserwacji wynika, iż w okresie od uruchomienia FNP w PLICBD do 9 października br., a więc w pierwszym tygodniu działania nowego systemu, zapoczątkowanych zostało ponad 920 procesów przeniesień i sukcesywnie, zgodnie z ustalonymi datami przeniesienia, sprawy są procesowane.
Rozbudowany system PLI CBD, dzięki ujednoliceniu procesów przenoszenia numerów oraz wybudowaniu jednego miejsca procesowania wniosków o przeniesienie numeru dla wszystkich operatorów, a także wybudowaniu centralnej bazy numerów (zawierającej informacje o numeracji przydzielonej przez Prezesa UKE, numerach przeniesionych oraz danych o numeracji udostępnianej pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi) będzie znakomitym narzędziem dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych pozwalającym m.in. na pobieranie niezbędnych danych do właściwego kierowania połączeń.
Zakończenie procesu migracji w zakresie wymiany danych związanych z przenoszeniem numeru w sieciach stacjonarnych do systemu PLI CBD oznacza, iż w chwili obecnej całość wymiany tego typu danych odbywa się na cyfrowej platformie PLI CBD. Pod koniec czerwca br. wykonano taką migrację w części systemu dotyczącej sieci mobilnych.