Każde pokolenie, również to najmłodsze, którego życie toczy się obecnie w znacznej części w mediach społecznościowych ma swoich idoli. Kto wobec tego jest ulubieńcem dzisiejszych nastolatków? Bez wątpienia influencerzy, czyli internetowi twórcy, bijący rekordy popularności na takich serwisach jak YouTube, Instagram i TikTok. W obecnych czasach to właśnie gwiazdy Internetu wyznaczają nowe trendy oraz zapewniają różnego rodzaju treści młodym odbiorcom.
Influencerzy (jak już sama nazwa wskazuje) posiadają ogromny wpływ na nastolatków i wirtualną przestrzeń. Działając publicznie w mediach społecznościowych, budują nie tylko długofalowe relacje z odbiorcami, ale i zamieniają swoją działalność w dochodowe biznesy. Coraz częściej tworzą własne marki, biorą udział w dużych komercyjnych projektach, bądź zawierają korzystne finansowo kontrakty reklamowe.
Influencer jako wzór do naśladowania
Dla przedstawicieli dzisiejszego młodego pokolenia, influencerzy są nie tylko autorami treści. Młodzież postrzega ich również jako swego rodzaju autorytet i osoby, z którymi można się utożsamić. Według badań, aż 70% nastoletnich subskrybentów YouTube zdeklarowało, że w większym stopniu znajduje wspólny język z twórcami video niż z tradycyjnymi celebrytami.[1] To właśnie influencerzy inspirują dzisiejszą młodzież do konkretnych postaw, zachowań czy nawet sposobu ubierania się. Zdecydowanym plusem działalności internetowych twórców jest ich zaangażowanie społeczne. Coraz częściej zabierają oni głos w ważnych kwestiach, biorą udział w kampaniach edukacyjnych i tym samym wywierają pozytywny wpływ na codzienne nawyki młodych odbiorców.
Faworyci młodego pokolenia
Internetowi twórcy zdobyli pozycję idoli wśród nastolatków, także dlatego, że są na bieżąco z najnowszymi trendami w social mediach. Jednocześnie traktuje się ich obecnie jako wysokozasięgowy kanał komunikacji, precyzyjnie targetujący konkretne grupy odbiorców. Większość marek, szczególnie tych ukierunkowanych na młodych konsumentów, współpracuje ze znanymi influencerami, aby mówić o nowościach i atrakcyjnie je zaprezentować – często w zabawny, angażujący sposób. Przykładem takiej marki jest Chupa Chups, która swoje hasło „Forever Fun” i ideę wiecznej zabawy komunikuje między innymi poprzez współprace z influencerami. W ubiegłym roku marka zaangażowała internetowych twórców do promocji Gumy Balonowej Chupa Chups na topowym wśród młodzieży serwisie TikTok.
– Guma Balonowa Chupa Chups to produkt stworzony z myślą o nastoletnich konsumentach. Do kampanii promującej tę linię zaangażowaliśmy influencerów, będących dzisiejszymi ulubieńcami tej grupy celowej, dzięki czemu pokazaliśmy produkt w naturalny sposób, w odpowiednim dla młodych tonie i stylu. Naszą Gumę Balonową polecamy jednak wszystkim, którzy chcą poczuć chwilę beztroskiej zabawy, niezależnie od wieku – komentuje Michał Bonecki, Dyrektor Marketingu Perfetti Van Melle Polska.
Guma Balonowa Chupa Chups dostępna jest w trzech różnych wariantach: Tutti Frutti, Truskawka oraz barwiącej język wersji Colors o smaku niebieskiej maliny. Guma zamknięta jest w poręcznym sticku, dzięki czemu zawsze można mieć ją przy sobie. W sklepach można dostać również Gumę Balonową bez cukru w mega drażetkach, dostępną w butelce 72 g.