W pierwszym tygodniu sprzedaży, dzieło wielokrotnie nagradzanego, amerykańskiego studia Naughty Dog nabyło 2,7 mln graczy na całym świecie[1]. Dla Sony Computer Entertainment była to jedna z najważniejszych premier w 2016 r. Uncharted 4 to prawdziwy skarb. Gra, która swoją premierę miała 10 maja była jedną z najbardziej oczekiwanych pozycji przez graczy w tym roku. Jej autorzy cieszą się renomą jednego z najlepszych na świecie studiów tworzących gry, mają na swoim koncie takie tytuły
jak seria „Crash Bandicoot”, „The Last of Us” czy trzy poprzednie części „Uncharted”. Seria ta opowiada o przygodach Nathana Drake’a, zawodowego poszukiwacza skarbów, zgrabnie łącząc hollywoodzki rozmach scen akcji z wątkami historycznymi i świetnie prowadzoną fabułą. W czwartej części, która ma być ostatnią odsłoną przygód Drake’a zrealizowaną przez Naughty Dog, bohater staje przed trudnym wyborem pomiędzy spokojnym życiem u boku ukochanej, a misją poszukiwania pirackiego skarbu, która może uratować życie jego dawno nie widzianemu bratu. Uncharted 4 jest pierwszą odsłoną serii na konsolę PlayStation 4 i zdaniem wielu recenzentów pokazuje doskonałe możliwości graficzne konsoli.
– Tytuły na wyłączność, takie jak Uncharted 4: Kres Złodzieja, są dla nas niezwykle ważne. Wpływają na wzrost sprzedaży PlayStation 4, skłaniając wielu graczy do wyboru platformy PlayStation. – powiedział Marcin Ziobrowski Dyrektor Zarządzający Sony Computer Entertainment Polska.
Jakość gry potwierdzają recenzje w prasie branżowej. W Polsce maksymalne oceny wystawili recenzenci takich redakcji jak „Filmweb.pl”, „Gram.pl”, „Spidersweb.pl” czy „Benchmark.pl”. W popularnym serwisie Metacritic.com, który zbiera oceny produktów rozrywkowych i wyciąga z nich średnią celem ułatwienia podjęcia wyboru konsumentom, obecnie na podstawie 101 recenzji z całego świata, Uncharted 4 może pochwalić się oceną 93 na 100 możliwych punktów.
PS4 najlepiej sprzedającą się konsolą w Polsce
Tytuły na wyłączność często decydują o wyborach zakupowych konsumentów. W niedawno zrealizowanym przez TNS Polska badaniu okazało się, że PlayStation 4 jest najchętniej kupowaną konsolą do gier wideo w Polsce, zaraz przed poprzednią konsolą stacjonarną firmy Sony – PlayStation 3[2]. Wśród osób, które zakupiły konsolę w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 25 marca 2016 r., na PlayStation 4 wskazało aż 35% badanych, a na PlayStation 3 24%. Interesujące jest, że nowszą konsolą o większych możliwościach interesowali się głównie mężczyźni (41% wszystkich mężczyzn, którzy kupili konsole) niż kobiety (22% kobiet, które kupiły konsolę), a w przypadku nieco tańszego urządzenia poprzedniej generacji – PlayStation 3 rozkład kupujących uplasował się tak samo – po 24% mężczyzn i kobiet. Konsole innych producentów zajęły dalsze miejsca w badaniu. Wśród osób, które posiadały już sprzęt do gier wideo i zdecydowały się na zakup kolejnego, najwięcej osób znów wskazało na sprzęty firmy Sony – tym razem 44% na PlayStation 3 oraz 31% na PlayStation 2 lub 1.