Netia podpisała dwuletnią umowę z Urzędem Miasta Opole na dostarczanie usługi Netia Office Anywhere™, czyli pełnego rozwiązania zintegrowanej komunikacji Unified Communications as a Service (UCaaS), integrującej w chmurze telefonię klasyczną, telefonię IP oraz rozwiązanie firmy Microsoft – Lync 2013. Netia wybrana została w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego. W ramach umowy z Urzędem, uruchomione zostaną usługi Netia Office Anywhere – Unified Communications as a Service
Te kompleksowe usługi zintegrowanej komunikacji integrują telefonię klasyczną, telefonię IP oraz rozwiązanie Lync 2013 firmy Microsoft, świadczone w modelu Cloud Computing.
– Jest to pierwszy tego typu projekt teleinformatyczny (ICT) zrealizowany dla podmiotu z sektora publicznego. Dostarczanie usług w modelu chmurowym zapewnia Urzędowi elastyczność w zakresie dopasowywania rozwiązania do własnych potrzeb oraz możliwość stałego poszerzania kręgu osób z niego korzystających. – mówi Rafał Bakalarz, Dyrektor ds. Rozwoju Sprzedaży w Netii.
Pakiet usług obejmuje zintegrowaną telefonię klasyczną, telefonię IP, obsługę faxów, komunikator Microsoft Lync 2013, konta pocztowe w oparciu o Exchange Serwer oraz dostęp do platformy SharePoint. Ujednolicona platforma oferuje również możliwość wspólnej pracy na dokumentach, prezentacji w trybie broadcast oraz przeprowadzenia wieloosobowej wideokonferencji w trybie HD, realizowanej z dowolnego komputera lub nowoczesnego urządzenia mobilnego.
Ponadto, w ramach umowy, Netia dostarczać będzie także łącza transmisji danych oraz dostęp do internetu. Łączna wartość oferty to 405 tys. brutto.
Netia Office Anywhere to kolejne rozwiązanie Netii, jakie zdecydował się wdrożyć Urząd Miasta Opole. Urząd jest jedną z pierwszych w Polsce instytucji z sektora administracji publicznej, która wprowadziła usługę wirtualnego tłumacza języka migowego, innowacyjnego rozwiązania Netii, które przy użyciu prostego w obsłudze systemu, pozwala na stworzenie równych szans dla osób niesłyszących i słabosłyszących w instytucjach publicznych.
Netia Office Anywhere (NOA), to przystępne cenowo narzędzia komunikacyjne, dostępne dla wszystkich klientów biznesowych – od mniejszych firm aż po największe korporacje. Dzięki NOA użytkownicy korzystają z jednej aplikacji, która integruje różne kanały komunikacji. Elementy Netia Office Anywhere : np. pełna integracja z usługami telefonii stacjonarnej, zarządzanie statusem obecności, współdzielony kalendarz, wspólna książka adresowa czy synchronizacja z różnymi urządzeniami mobilnymi, pozwalają na znaczną oszczędność czasu.
Netia, jako jedyny dostawca w Polsce, oferuje rozwiązania Lync 2013 w pełni zintegrowane z usługami telefonii IP. W praktyce oznacza to, że wystarczy kliknąć na odpowiedni kontakt w dowolnej aplikacji, a aparat telefoniczny sam wybierze odpowiedni numer i nawiąże połączenie.