Ubezpieczenie komunikacyjne pojazdów osobowych i motocykli UNIQA można już kupić za pośrednictwem strony www.uniqa.pl. Klienci w łatwy i szybki sposób mogą kupić ubezpieczenie OC lub pakiet OC/AC dla swojego pojazdu. Zarówno proces sprzedaży ubezpieczenia, jak i jego wygląd są zbliżone do wcześniej uruchomionych kalkulatorów ubezpieczenia podróży zagranicznej Radość Odkrywania oraz ubezpieczenia mieszkania lub domu Twój Dom Plus.
UNIQA rozwija sprzedaż ubezpieczeń za pośrednictwem kanałów bezpośrednich. W ciągu 12 miesięcy uruchomiliśmy formularze dla trzech ubezpieczeń – turystycznego, mieszkań i domów, a od listopada także dla ubezpieczeń komunikacyjnych.
– Kanał sprzedaży za pośrednictwem internetu, telefonu, a coraz częściej urządzeń mobilnych powoli staje się ważnym kanałem dotarcia do klientów. Do tej pory większość ubezpieczycieli traktowało je jako uzupełnienie, starając się realizować modne strategie multikanałowości. Od mniej więcej dwóch lat widać, że wiele towarzystw zbroi się w narzędzia umożliwiające szybki i intuicyjny zakup ubezpieczenia przez internet. Oczekują coraz szybszych wzrostów w tym obszarze, wynikających z bardzo szybko zmieniających się przyzwyczajeń klientów, preferujących wygodny zakup produktu lub usługi przez internet – mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Sprzedaży – Kanały Alternatywne UNIQA.
Klienci w łatwy i szybki sposób mogą kupić ubezpieczenie OC lub pakiet OC/AC dla swojego pojazdu przez stronę www UNIQA. Cały proces został przygotowany w technologii RWD, co gwarantuje dostosowanie wyglądu do urządzenia, z którego korzysta klient.
– W jednym miejscu klient może dokonać zakupu wszystkich potrzebnych mu ubezpieczeń w prosty i szybki sposób – mówi Bartosz Słupski. – Aby poznać cenę ubezpieczenia, klienci podają jedynie dane ubezpieczanego pojazdu wraz z danymi jego właścicieli. Klienci mogą również wpisać tylko podstawowe dane pojazdu, żeby poznać wstępną cenę polisy. Wszystko to w 30 sekund. Poza tym mogą skorzystać ze specjalnych kodów promocyjnych, czy możliwości dokończenia procesu sprzedaży w późniejszym terminie bez konieczności ponownego podawania danych, które wpisał wcześniej.
Proces sprzedażowy będzie systematycznie rozwijany, pojawią się też dodatkowe funkcjonalności. W najbliższym czasie dodamy możliwość skanowania kodu AZTEC z dowodu rejestracyjnego na urządzeniach mobilnych. To jeszcze bardziej przyspieszy i ułatwi proces zakupu ubezpieczenia. Dodatkowo, na stronie uniqa.pl zostanie zaimplementowany prosty wniosek graficzny, który w łatwy i przyjazny sposób przeprowadzi klienta przez proces podawania danych pojazdu, dzięki czemu zostanie przedstawiona wstępna oferta cenowa.
– Jesteśmy także otwarci na współpracę z agentami lub partnerami affinity, oferując im linki partnerskie, dzięki którym partnerzy mogą zaproponować swoim klientom zakup ubezpieczeń UNIQA online – mówi Bartosz Słupski. – Formularze do zakupu trzech ubezpieczeń to dopiero początek. W nadchodzących miesiącach planujemy uruchomienie kolejnych, do prostych produktów opartych o ubezpieczenie NNW – dodaje.