Blisko połowa firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest świadoma korzyści i możliwości płynących z wykorzystania nowych technologii w swoim biznesie – wynika z raportu Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP przygotowanego przez SW Research na zlecenie UPC Biznes, organizatora programu Think Big. Do najnowszej, V edycji programu, w której operator poszukuje produktów i usług, charakteryzujących się największym potencjałem biznesowym, można zgłaszać się już tylko do 31 stycznia br.
Think Big to program skierowany do przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje projekty biznesowe w oparciu o nowe technologie i chcieliby rozwijać je, korzystając z wiedzy i doświadczenia globalnych partnerów. Każdy ze zgłaszanych projektów powinien – wzorem poprzednich edycji – wykazać się potencjałem biznesowym w jednym z trzech obszarów: B2B, customer experience oraz narzędzia i technologie marketingowe. Projekt musi być też prowadzony na rynku w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji lub na Węgrzech. O powodzeniu w THINK BIG decydują oryginalność i dojrzałość zgłoszonego rozwiązania, a także jego potencjał biznesowy oraz synergia z rozwiązaniami poszukiwanymi przez UPC. Przy wyborze zwycięzców, niezwykle ważna jest dla nas również odwaga biznesowa uczestników. Oceniamy ją między innymi poprzez pryzmat wykorzystywanych przez zgłaszające się firmy innowacji. Obecnie trwa nabór do programu, który zakończy się 31 stycznia. Warto jednak nie czekać i już dziś wypełnić formularz na stronie programu – mówi Agnieszka Zawistowska, Dyrektor UPC Biznes.
By zgłosić się do programu należy w terminie do 31 stycznia 2018 wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej programu https://thinkbig.upc.pl/. Pula nagród finansowych tej edycji to 20 000 Euro – zwycięzca otrzyma co najmniej 10 000 Euro i możliwość wypracowania modelu współpracy z UPC. Ostatnio, na stronie internetowej firmy pojawił się moduł umożliwiający natychmiastowe oddzwonienie do osób zainteresowanych ofertą firmy. Narzędzie to dostarczył CallPage – zwycięzca 4.edycji Think Big. Rozumiejąc, jak ważny dla firm – zwłaszcza tych w fazie wzrostu – jest rozwój i możliwość korzystania z cyfrowych innowacji, UPC oferuje w swoich biznesowych pakietach dostęp do ultraszybkiego światłowodowego internetu o prędkości nawet 600 Mb/s, stały adres IP oraz najwyższej jakości wi-fi zapewniające jeszcze więcej mobilności na co dzień.
Inwestycje w nowe technologie
Raport SW Research Ocena szans i możliwości rozwoju MŚP prezentuje podział małych i średnich przedsiębiorstw ze względu na stopień wykorzystywanych przez nich innowacji. Na potrzeby badania opracowano autorski indeks stopnia cyfryzacji, który pozwolił wyodrębnić, a następnie opisać następujące grupy: poszukiwacze innowacji (45 proc.), niezdecydowani (33 proc.), liderzy innowacji (14 proc.) oraz sceptycy (8 proc.). Przygotowując segmentację środowiska MŚP, sprawdzano nie tylko liczbę usług cyfrowych oraz różnorodność urządzeń elektronicznych, z których korzysta dana firma, ale także stały dostęp do internetu czy prędkość transferu danych.
Najliczniejszą grupę w sektorze MŚP stanowią Poszukiwacze Innowacji (45 proc.). Ci przedsiębiorcy są świadomi korzyści i możliwości wynikających z zastosowania nowych technologii. Choć większość badanych dopiero poznaje pełny wachlarz ulepszeń, do których przyczyniają się nowinki techniczne, część z nich już teraz aspiruje do bycia Liderami Innowacji, którzy wyznaczają trendy. Są oni świadomi wiążących się z tym korzyści, szeroko korzystając z nowoczesnych rozwiązań. Zaliczają się do nich głównie firmy, które mają stabilną pozycję na rynku, ale istnieją mniej niż 15 lat. Można przewidywać, że w najbliższych latach grupa ta będzie dynamicznie rosnąć. Grupę Niezdecydowanych (33 proc.) wyróżnia natomiast brak wiedzy na temat dostępnych innowacji. Mniej niż jeden na dziesięciu przedsiębiorców (8 proc.) nie dostrzega potrzeby rozwijania cyfrowej innowacyjności w swojej firmie. W większości są to firmy z długim stażem na rynku, przekraczających 25 lat.