4 mld zł w ciągu 5 lat chce zainwestować grupa Liberty Global w Polsce nie licząc przejęć – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska, w wywiadzie dla red. Urszuli Zielińskiej z „Rzeczpospolitej”. Gros tej sumy pochłonie rozbudowa zasięgu sieci, który w tym czasie ma podwoić się.
– Mamy ogromne ambicje, aby rosnąć w Polsce. Z jednej strony jesteśmy bowiem największym operatorem telewizji kablowej w kraju, z drugiej nadal relatywnie niewielkim, z siecią docierającą do zaledwie 20 proc. gospodarstw domowych. Chcemy to zmienić. Gdy ma się taki zasięg, trzeba zmagać się z pewnym brakiem efektywności w pozyskiwaniu klientów, a także odpowiadać sobie ciągle na pytania o inwestycje w rozwój produktów i oferty – mówi w wywiadzie Frans-Willem de Kloet.
W jakim kierunku będą zatem szły inwestycje UPC? Chodzi przede wszystkim o budowanie skali biznesu, co może się odbywać poprzez rozbudowę zasięgu sieci, co ma już miejsce.
– W ciągu kolejnych pięciu lat w rozbudowę tego zasięgu i rozwój produktu chcemy zainwestować w sumie 4 mld zł. To jest nasz plan, który niedawno prezentowaliśmy też pracownikom w Warszawie i Katowicach oraz przykład dalszych inwestycji Liberty Global w polską spółkę. Nie obejmuje on potencjalnych przejęć. Chciałbym podkreślić przy tym, że nie musimy prowadzić tych inwestycji samodzielnie. Jesteśmy otwarci na współpracę z różnymi partnerami – zaznacza Frans-Willem de Kloet.
– Pieniądze zostaną zainwestowane w podwojenie zasięgu cyfrowej infrastruktury UPC, tak, aby dotrzeć z internetem o szybkości do 250 Mb/s i cyfrową telewizją do blisko 6 mln gospodarstw domowych w ciągu pięciu lat. Duża część tej sumy zostanie przeznaczona na rozbudowę zasięgu sieci naszej cyfrowej infrastruktury w nowych miejscowościach, ale część naszych nakładów przeznaczona będzie także na rozwój produktu – mówi prezes UPC Polska.
Frans-Willem de Kloet odpowiedział też na pytanie dotyczące usług komórkowych w UPC. – Biorąc pod uwagę, że operatorzy komórkowi mają 100-proc. zasięg ogólnokrajowy oraz że dla nas usługi mobilne stanowią uzupełnienie oferty kablowej – nie widzimy możliwości konkurowania z nimi. Im większy będzie zasięg naszej sieci stacjonarnej, tym większy sens będzie dla nas miało posiadanie w ofercie usług komórkowych. Mamy więc plan i jego realizacja nie jest bardzo odległa.