UPC Polska zwiększa liczbę klientów usług cyfrowych i zapowiada znaczące inwestycje w rozwój infrastruktury UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych w Polsce: telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii, na koniec czerwca 2016 r. posiadał 1 434 200 klientów korzystających z 2 900 700 usług (RGU*).
Komentarz Fransa-Willema de Kloet, Prezesa UPC Polska:
Główne wydarzenia drugiego kwartału 2016 r.:
- Liczba sprzedanych usług (RGU) telewizji cyfrowej, internetu i telefonii wzrosła o 28 800
- UPC ogłosiło pięcioletni plan wielomiliardowych inwestycji w rozwój infrastruktury szerokopasmowej i podwojenie zasięgu sieci do 6 mln gospodarstw domowych
- Na koniec czerwca zasięg sieci UPC wynosił 3 059 300 gospodarstw domowych, o ponad 60 tys. więcej niż w I kwartale
- – Nowe usługi dla biznesu: Biznes Wirtualna Centrala dla wszystkich segmentów i nowa oferta internetu i telewizji dla hoteli; start oferty dla średnich firm (SME)
- Cable Congress, najważniejsza międzynarodowa konferencja branży kablowej, po raz pierwszy w Warszawie
Na koniec II kwartału liczba klientów szerokopasmowego internetu UPC wzrosła o 13,300 do 1,078,100, a klientów telewizji cyfrowej – o 9,800 do 979,800. Z telefonii korzystało natomiast 618,500 klientów, o 13,500 więcej niż kwartał wcześniej. Dzięki konsekwentnym inwestycjom w rozbudowę zasięgu nowoczesnej sieci, ponad 87 proc. klientów UPC korzysta z internetu o prędkości powyżej 30 mb/s, a z potrójnej usługi korzysta już ponad 38,3 proc. wszystkich klientów.
UPC Polska inwestuje w cyfrową rozrywkę i interaktywność
UPC konsekwentnie rozbudowywało w drugim kwartale ofertę cyfrowej rozrywki, włączając nowe kanały, w tym w jakości HD: FightKlub HD, skierowany do miłośników sportów walki oraz TOP KIDS HD.Zwiększyło to w sumie liczbę dostępnych kanałów HD do 87. UPC wprowadziło też nową wersję biblioteki UPC NA ŻĄDANIE – jeszcze bardziej intuicyjną, z treściami jeszcze lepiej dopasowanymi do tego, co ogląda użytkownik.
Więcej usług dla klientów biznesowych
W drugim kwartale UPC Biznes wprowadziło nową ofertę dla hoteli, m.in. jeszcze bogatszy wybór kanałów obcojęzycznych oraz nowe udogodnienia w zakresie szybkiego internetu. Do oferty UPC Biznes wprowadzono też nowoczesne rozwiązanie telefoniczne dla firm z sektora SoHo oraz średnich firm SME – Biznes Wirtualną Centralę, z której dotychczas mogły korzystać jedynie duże firmy.
Polska gospodarzem Cable Congress
W tym roku Polska była gospodarzem najważniejszego międzynarodowego wydarzenia w branży kablowej – Cable Congress. Podczas tegorocznej edycji w Warszawie gościli przedstawiciele najważniejszych firm z sektora kablowego i telewizyjnego, którzy dyskutowali o rynkowych trendach i wyzwaniach oraz potencjale CEE.