UPC Polska zwiększyło w II kwartale 2019 bazę klientów i liczbę cyfrowych subskrypcji o odpowiednio 5 300 oraz 25 900. Tym samym, w pierwszej połowie roku wzrost liczby usług cyfrowych był pięciokrotnie większy niż w analogicznym okresie 2018 roku. Dodatkowo, baza klientów sukcesywnie rosła dzięki innowacjom produktowym. Na koniec II kwartału 2019 roku 1 468 100 klientów UPC Polska korzystało z 3 117 900 usług cyfrowych.
Najważniejsze wydarzenia w II kwartale oraz I połowie 2019 roku:
- Dalszy wzrost głównych wskaźników biznesowych w II kwartale oraz I połowie roku – liczba usług cyfrowych wzrosła o 65 200 w I połowie roku, co stanowi pięciokrotnie większy wzrost niż w analogicznym okresie 2018 roku. Baza klientów w pierwszym półroczu zwiększyła się o 20 300 oraz 37 900 w ujęciu rok do roku, do łącznej liczby 1 468 100. Liczba usług cyfrowych natomiast osiągnęła poziom 3 117 900, dzięki 123 400 nowych usług w ujęciu rok do roku.
- Dalszy wzrost satysfakcji klientów z coraz szybszych usług internetowych, przy średniej prędkości internetu przekraczającej 220 Mb/s.
- Rozszerzenie oferty cyfrowej rozrywki dzięki nowym kanałom w pakiecie Select oraz udostępnieniu aplikacji Horizon GO na nowe platformy.
- Wprowadzenie nowej koncepcji salonów sprzedaży UPC dla jeszcze wyższej satysfakcji klientów.
- Przekroczenie progu 3,5 miliona gospodarstw domowych w zasięgu gigabitowej sieci UPC Polska, z ponad 90 000 nowych gospodarstw domowych w ujęciu rok do roku.
- UPC Polska w pełni gotowe do wprowadzenia konwergentnej oferty dostępu do internetu opartego na światłowodach i najlepiej zintegrowanej telewizyjnej rozrywki, uzupełnionej o usługi komórkowe.
Bardzo cieszą mnie wyniki naszego zespołu w pierwszej połowie 2019 roku, a także nieustające zaangażowanie w to, by oferować naszym klientom jeszcze więcej. Rosnąca baza klientów oraz usług cyfrowych potwierdzają wysoką jakość oferty i strategii komercyjnej UPC, a te stanowią podstawę dla kontynuacji pozytywnych zmian w zakresie wyników biznesowych firmy. Teraz, gdy II połowa roku na dobre się rozpoczęła, jesteśmy mocno skupieni na dalszym podnoszeniu satysfakcji klientów dzięki nowej usłudze mobilnej w ofercie konwergentnej, a także stale rosnącemu zasięgowi naszej GIGA sieci.
Internet i cyfrowa rozrywka jeszcze lepsze
W II kwartale 2019 roku UPC ponownie zanotowało wzrost wszystkich głównych wskaźników biznesowych, przy jednoczesnym podnoszeniu wartości oferowanej klientom. UPC kontynuowało unikalny program zwiększania prędkości internetu, którego skutkiem był wzrost średniej prędkości do ponad 220 Mb/s. Liczba klientów korzystających z usług internetowych UPC wzrosła do 1 203 400, co oznacza wzrost o 11 100 w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz 55 600 w ujęciu rok do roku. Liczba użytkowników modemu Connect Box przekroczyła 654 000, co oznacza wzrost o 145 000 w ciągu roku i stanowi 53% bazy klientów usług internetowych. Wzmocnieniu uległa również nasza oferta cyfrowej rozrywki. Telewizyjny pakiet Select został rozszerzony o trzy nowe kanały – CI Polast, National Geographic Wild oraz Nat Geo People.
Na koniec II kwartału oferta telewizyjna obejmowała 194 kanały, w tym aż 139 w jakości HD. Dzięki temu liczba abonentów cyfrowej telewizji wyniosła 1 058 500, co oznacza wzrost o 29 200 w ujęciu rok do roku oraz o 4 700 względem poprzedniego kwartału. Baza użytkowników platformy Horizon wzrosła o niemal 120 000 w ciągu roku i przekroczyła 695 000 klientów, co stanowi 62% bazy klientów telewizji cyfrowej.UPC rozszerzyło również liczbę platform na których udostępniony jest jeden z podstawowych elementów naszej oferty – aplikacja Horizon GO, umożliwiająca oglądanie ulubionych treści na wielu urządzeniach, także poza domem. Od II kwartału 2019 roku klienci mogą korzystać z tej aplikacji na urządzeniach z Android TV i Amazon Fire TV.
Jeszcze wyższa satysfakcja klientów dzięki wprowadzenie nowej koncepcji salonów sprzedaży
UPC otworzyło trzy nowe salony sprzedaży – w Sosnowcu, Gdańsku i Warszawie, które pozwalają przenieść doświadczenia klientów na wyższy poziom, jednocześnie wzmacniając pozycję firmy jako najbardziej rekomendowanego operatora. Koncepcja oparta na zasadach „załatw, poznaj, doświadcz” doskonale wpisuje się w założenia marki UPC, łącząc aspekty związane z oferowanymi produktami i usługami, a także radością, którą przynosi korzystanie z nich.
Rozwój UPC Biznes
UPC Biznes nadal zapewniało najwyższą jakość usług dostarczanych klientom biznesowym, wprowadzając unikalny Pakiet Bezpieczeństwa, gwarantujący małym i średnim firmom najlepsze, niezawodne połączenie szerokopasmowe i mobilne, oprogramowanie zapewniające bezpieczeństwo oraz najwyższej jakości obsługę klienta. Rozpoczęliśmy również współpracę z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT, oferując bezprzewodowe rozwiązania Wi-Fi podróżnym z całego świata, którzy spędzają czas w salonach biznesowych LOT na lotnisku Chopina w Warszawie.
6. edycja programu THINK BIG
UPC wciąż wspiera przedsiębiorców w szóstej edycji programu THINK BIG: Grow Smarter. Jego odświeżona formuła została zaprezentowana w maju – opiera się modelu otwartych innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem potencjału wdrożeniowego zgłaszanych do programu rozwiązań oraz na nowo zdefiniowanych kategoriach biznesowych, spójnych ze strategią cyfrowej transformacji UPC.
3,5 milionach gospodarstw domowych w zasięgu sieci
W II kwartale 2019 roku ponad 20 800 nowych gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu gigabitowej sieci UPC, zyskując dostęp do wyjątkowej oferty cyfrowej rozrywki, najlepszego internetu oraz najwyższej jakości obsługi klienta. Mając ponad 3,5 miliona gospodarstw domowych w zasięgu, UPC nie tylko oferuje klientom możliwość dostępu do najlepszej propozycji w zakresie telewizji i internetu, ale również przyczynia się do rozwoju gospodarki cyfrowej w Polsce.