UPC Polska, lider innowacyjnych usług cyfrowych, zaprezentowało dziś publikację „#ThinkSocial, czyli raport o trendach i wizerunku w sieci”. Jej celem jest zainicjowanie dyskusji na temat znaczenia kreowania swojego wizerunku w Internecie – zarówno w kontekście prywatnym, jaki i biznesowym. Ważnym aspektem publikacji jest edukacja internautów i szerzenie wiedzy na temat roli zarządzania prywatnością i personal brandingu.
Punktem wyjściowym dla wydawnictwa #ThinkSocial były wyniki badania opinii „Prywatność i wizerunek w Internecie”[1]. Wynika z nich m.in., że aż połowa Polaków ocenia umieszczanie treści dotyczących ich kariery zawodowej na portalach społecznościowych za mało istotne. Równocześnie 57% z nas twierdzi, że dba o swój image w sieci. Prywatność i wizerunek zostały tu wpisane w szerszy kontekst świadomego kreowania marki osobistej w sieci oraz umiejętności wykorzystania potencjału komunikacyjnego, jaki daje Internet.
Publikacja, której premiera odbyła się dziś, została wzbogacona o zapis rozmów z cenionymi osobowościami polskiej blogosfery i biznesu. W projekcie udział wzięli m.in.: Natalia Hatalska – trendwatcher, bloger i ekspert w dziedzinie komunikacji marketingowej, Konrad Jerin – redaktor naczelny i wydawca portalu oraz kwartalnika o trendach F5, Bartłomiej Gola – założyciel i partner zarządzający SpeedUp Group, Artur Kurasiński – bloger, przedsiębiorca, założyciel Fokus Smarter Analytics, Joanna Malinowska-Parzydło – założycielka i CVO w Personal Brand Institute, autorka bloga jestesmarka.pl, Grzegorz Marczak – właściciel i redaktor naczelny Antyweb, a także Paweł Tkaczyk – twórca agencji reklamowej Midea, autor bloga o budowaniu silnej marki i nowoczesnym marketingu.
– Jako firma działająca w branży nowych technologii chcemy promować dobre praktyki w zarządzaniu prywatnością i wizerunkiem w sieci. W Internecie wszyscy jesteśmy osobami publicznymi, a świadome i spójne zarządzanie wizerunkiem prywatnym i biznesowym to zyskowna inwestycja w przyszłość. – mówi Patrycja Gołos, Dyrektor ds. korporacyjnych i polityki publicznej w UPC Polska.
Działania wokół premiery raportu poprzedziła publikacja teasera nowej kampanii UPC Polska „#Think Social”, z udziałem aktywnych komentatorów social mediów: Artura Kurasińskiego i Michała Sadowskiego.
Zdaniem Artura Kurasińskiego: – internet nie jest już tylko elementem technologii – to zupełnie realna rzeczywistość, złożona z interakcji i emocji, które przekazujemy sobie tak samo jak w pracy, czy w relacjach prywatnych.
Michał Sadowski podkreśla w swoim filmie rolę kreatywności w podejmowaniu codziennych wyborów wizerunkowych.