UPC Polska kontynuuje inwestycje w zwiększanie zasięgu sieci i dostarczanie najwyższej jakości usług klientom indywidulanym i biznesowym. W 2016 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, inwestowało w zwiększanie zasięgu sieci i dostarczanie klientom innowacyjnych produktów i usług. Inwestycje pomogły operatorowi zamknąć rok liczbą 1 439 200 klientów, korzystających z 2 954 100 usług (RGU*).
Główne wydarzenia 2016 roku:
- Zasięg sieci UPC Polska osiągnął w 2016 roku poziom 3 157 600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 000 gospodarstw w ciągu całego roku i o ponad 60 000 w porównaniu do poprzedniego kwartału
- Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106 400, włączając w to wzrost o 29 100 nowych usług w IV kwartale
- UPC dostarcza już usługę telewizji cyfrowej do ponad 1 miliona klientów i również ponad 1 milion użytkowników korzysta z usługi dostępu do internetu
- Inwestując w usługi najwyższej jakości, UPC zaoferowało klientom 100 kanałów HD, z sukcesem wprowadziło ofertę z superszybkim modemem Wi-Fi Connect Box i zajęło pierwsze miejsce w rocznym rankingu szybkości internetu portalu Speedtest.pl
- UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc w 2016 r. szybkość Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service)
- Kontynuując budowanie skali w Polsce UPC ogłosiło podpisanie umowy przedwstępnej kupna Multimedia Polska, trzeciego pod względem wielkości operatora kablowego na rynku.
Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska: – Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę.
UPC zwiększa zasięg dzięki inwestycjom w rozwój infrastruktury
Na koniec roku 2016 zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko 3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 tys. w ciągu całego roku. Jednocześnie, w październiku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Transakcja, po otrzymaniu zgody regulatora, zwiększy możliwości inwestowania UPC Polska w dalszy rozwój oferty dla klientów indywidualnych i firm, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku.
Więcej użytkowników usług cyfrowych
Dzięki stałym inwestycjom UPC w dostarczanie większej wartości dla klientów operator zwiększył, tak w IV kwartale jak i w całym 2016 roku, liczbę dostarczanych usług cyfrowych. W przypadku internetu UPC zwiększyło liczbę klientów o 52 700, włączając w to wzrost o 19 000 w czwartym kwartale. Liczba usług telewizji cyfrowej wzrosła o 42 700, włączając dodatkowe 14 600, odnotowane w czwartym kwartale, co oznacza przekroczenie poziomu 1 miliona użytkowników tej usługi. W przypadku usługi telefonii wzrost wyniósł 42 100 w ciągu całego 2016 roku.
#WięcejOdUPC i najszybszy internet na rynku
Aby stale podnosić satysfakcję klientów, w 2016 r. UPC kontynuowało inwestycje w rozwój i jakość oferty, zwiększając do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w innowacyjnej aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10 000 pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale. Internet od UPC został uznany za bezkonkurencyjny w skali całego roku w niezależnym rankingu szybkości portalu SpeedTest.pl, a dzięki wprowadzeniu na rynek innowacyjnego modemu Wi-Fi Connect Box, z internetu od UPC klienci mogą się teraz cieszyć w całym domu. Wszelkie działania UPC wsparte zostały nową kampanią marketingową #WięcejOdUPC.
Szybszy, szerzej dostępny i bezpieczny internet dla biznesu
UPC Polska daje więcej także klientom biznesowym, zwiększając szybkość wysyłania danych (upload) oraz zasięg tej usługi. Usługa Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes, dostępna w 30 miastach w całym kraju, oferuje teraz prędkość do 600/60 Mb/s. Dla średnich i dużych firm UPC wprowadziło usługę, która zapewnia klientom skuteczną ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej.
* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług