Liberty Global plc., właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za drugi kwartał 2013 roku. Na koniec raportowanego okresu UPC Polska miało 1 449 500 klientów, którzy korzystali z 2 657 000 usług: 1 271 500 telewizji, w tym 809 500 cyfrowej, 880 000 Internetu i 505 500 telefonii. Rosnąca popularność pakietów. Przyrosty netto RGU* w tym okresie wyniosły 12 100 w przypadku Telewizji Cyfrowej, 5 200 – Internetu i 17 200 – telefonii UPC.
Inwestycje w rozwój usług oraz działania promocyjne skutkują konsekwentnym wzrostem liczby klientów korzystających z potrójnej usługi. W drugim kwartale przybyło 18 500 klientów korzystających z pakietów 3 usług, a na koniec tego okresu z potrójnej usługi korzystało niemal 30% abonentów UPC. W II kwartale liczba klientów UPC Polska wyniosła 1 449 500 w porównaniu do 1 466 100 w poprzednim kwartale. Usługą, która stale zmniejsza swój udział jest telewizja analogowa – na koniec drugiego kwartału korzystało z niej o 32 400 klientów mniej.
Rozwój usług cyfrowych UPC
UPC systematycznie inwestuje w rozwój usług cyfrowych i infrastruktury. Dzięki nim, w drugim kwartale 2013r. UPC Polska zaoferowało usługę internetową o prędkości pobierania do 250 Mb/s i wysyłania 20 Mb/s przez całą dobę dla 2,5 mln gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu dwukierunkowych sieci UPC zmodernizowanych do standardu DOCSIS 3.0, po raz kolejny potwierdzając pozycję lidera ultraszybkiego Internetu na polskim rynku. Kierunek rozwoju usługi Telewizji Cyfrowej UPC to coraz lepsze dostosowywanie jej do potrzeb i stylu życia współczesnego, wymagającego klienta, który chce korzystać z domowej rozrywki w wybranym przez siebie czasie, niezależnie od ramówki. Dlatego w ostatnim czasie, klienci Telewizji Cyfrowej zyskali możliwość korzystania z nowej usługi „Przegapione”, czyli catch up tv, dzięki której mogą oglądać szereg programów z ramówki TVP1 oraz TVP2 nawet 7 dni po ich emisji. Otrzymali też bezpłatny dostęp do pakietu „TVP Seriale”, oferującego ponad kilkaset odcinków serialowych hitów.