piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UPC Polska wdrożyła rozwiązanie chmurowe – Anthos Google Cloud

    Zobacz również

    UPC Polska, dostawca gigabitowego internetu, telewizji cyfrowej i usług mobilnych, przyśpiesza cyfrową transformację i jako pierwsza firma w Polsce i Europie Środkowo Wschodniej wdraża opartą na chmurze platformę – Anthos Google Cloud. Pozwoli ona nie tylko efektywniej tworzyć i zarządzać nowoczesnymi aplikacjami dla klientów, ale także wyznaczy trendy na naszym rynku technologicznym. Operacja wdrożenia została przeprowadzona w ciągu niespełna 6 tygodni i to w warunkach #zostanwdomu!

    - Reklama -

    Wprowadzona w zeszłym roku przez Google hybrydowa platforma usług chmurowych Anthos to innowacyjne narzędzie, umożliwiające jednoczesne uruchamianie i rozwijanie aplikacji lokalnie -w centrum danych UPC – oraz bezpośrednio w chmurze, także w modelu multi-cloud. Dzięki zastosowaniu konteneryzacji, czyli topowego i niezwykle popularnego rozwiązania w branży IT, możliwe jest automatyczne zwiększanie wydajności aplikacji w okresie wzmożonego jej użycia. Nie wymaga to więc inwestowania w fizyczną architekturę stacjonarną, skracając czas i koszt wdrożenia aplikacji.

    – W UPC stawiamy na transformację cyfrową, by móc wprowadzać innowacyjne usługi podnoszące satysfakcję klientów i wyznaczać trendy na rynku. By to osiągnąć, potrzebujemy rozwiązań, które pozwalają szybko i zwinnie tworzyć, testować, aktualizować i zarządzać aplikacjami. Takim rozwiązaniem jest Anthos od Google Cloud, które podnosi efektywność i produktywność pracy zespołów IT, deweloperów i administratorów, minimalizując przy tym potrzebę ręcznej koordynacji i koszty. Jednocześnie, umożliwia automatyczne skalowanie aplikacji, by zapewniać niezawodność ich działania. – Monika Nowak-Toporowicz VP, Chief Technology and Information Officer, UPC w Polsce i na Słowacji.Wdrożenie platformy Anthos, według firmy konsultingowej Forrester Research, pozwala firmom skrócić czas wprowadzania na rynek nowych rozwiązań czy aplikacji nawet trzynastokrotnie, dzięki większej wydajności pracy programistów i zespołów deweloperskich, zarządzania i modernizacji platformą. Poprawia także wydajność aplikacji, co przekłada się na poprawę obsługi i większą satysfakcję klientów. Platforma pozwala na przejście z modelu tradycyjnego zarządzania bazami danych i narzędziami programistycznymi w kierunku pełnego cloud computingu i multi-chmury. Dodatkowo zastosowanie tych narzędzi w biznesie zwiększa elastyczność firmy i umożliwia szybsze wprowadzanie produktów na rynek, jednocześnie maksymalizując wykorzystanie zasobów.

    – Rozwój usług i ich dostarczanie klientom w niezakłócony sposób wymaga od firm czegoś więcej niż zbioru różnych technologii. Wiele przedsiębiorstw musi budować, modernizować i zarządzać swoimi aplikacjami szybciej i wydajniej niż kiedykolwiek, wykorzystując zarówno własną infrastrukturę, jak i usługi chmurowe. Dlatego Google Cloud udostępnił Anthos, czyli platformę umożliwiającą zarządzanie tworzeniem i rozwijaniem aplikacji natywnych w chmurze w dowolnym miejscu, bezpiecznie, szybko i opłacalnie. Anthos zapewnia spójne środowisko programistyczne i operacyjne zarówno w chmurze, jak i własnych centrach danych klientów – Magdalena Dziewguć, dyrektor rozwoju biznesu Google Cloud w Europie Środkowo-Wschodniej.Platforma Anthos Google Cloud dla UPC została wdrożona przez Accenture Polska, przy współpracy z Google Cloud. Pomimo utrudnionych warunków wywołanych przez pandemię COVID-19, projekt został zrealizowany w rekordowym czasie 6 tygodni.

    – Firmy coraz częściej budują aplikacje biznesowe w oparciu o kulturę DevOps. Wspomniana kultura powinna być wspierana przez odpowiednie praktyki i metodyki oraz odpowiednie narzędzia. Standaryzacja i automatyzacja powtarzalnych zadań możliwa była dzięki zastosowaniu ekosystemu, którego sercem jest platforma Google Anthos. Pozwala ona organizacjom przejść z modelu tradycyjnego do modelu chmurowego (cloud-native), oraz w prosty sposób wykonać pierwszy krok w kierunku chmury hybrydowej i multicloud. Podczas prac istotna dla nas była doskonała współpraca z Google oraz zespołem UPC. Wdrożenie udało się zrealizować w bardzo krótkim czasie 6 tygodni, objęło kwestie techniczne, konteneryzację aplikacji w środowisku produkcyjnym, a to wszystko udało się zrealizować pomimo utrudnionych warunków wywołanych przez pandemię COVID-19 – Mariusz Chudy, Managing Director, Intelligent Cloud & Infrastructure, Accenture.

    ŹródłoUPC
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...