UPC sfinalizowało transakcję zakupu operatora sieci kablowej Aster od Mid Europa Partners. Dzięki połączonym siłom Aster i UPC w ramach grupy Liberty Global, firmy będą mogły w pełni wykorzystać synergię oznaczającą korzyści zarówno dla klientów jak i efektywnej realizacji celów strategicznych firmy. Finalizacja transakcji oznacza początek procesu konsolidacji branży kablowej i zaowocuje dalszymi inwestycjami w nowoczesne technologie, usługi telewizji cyfrowej i internetu.
Przejęcie Aster, czwartego pod względem liczby klientów operatora kablowego, stanowi dla UPC Polska element wdrażania w Polsce europejskiego, skonsolidowanego modelu rynku usług cyfrowych i stanowi znaczący impuls dla dalszego rozwoju całej branży, która ze względu na ogromne, historyczne rozdrobnienie wymaga konsolidacji. Dzięki wielomilionowym nakładom w nowe technologie, operatorzy kablowi o ugruntowanej pozycji rynkowej są bowiem gwarantem najwyższej jakości usług cyfrowych i stymulują rozwój rynku telekomunikacyjnego. UPC Polska już dziś definiuje wyzwania i wyznacza trendy we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, w tym ultraszybkiego, szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz interaktywnej telewizji cyfrowej.
– Rozdrobnienie branży kablowej przyczynia się do umocnienia pozycji najsilniejszych graczy. Dlatego również w Polsce konieczne jest budowanie realnej konkurencji wobec takich gigantów rynkowych, jak TP SA czy ogólnopolskie platformy satelitarne. Zakup spółki Aster nadaje początek długo oczekiwanemu procesowi konsolidacji branży, a jego rozpoczęcie jest sukcesem całego środowiska. Skala jest bowiem niezbędna dla dalszego rozwoju na wysoce konkurencyjnym rynku, na którym działamy. – stwierdził Simon Boyd, prezes zarządu, UPC Polska.
– Finalizacja transakcji stanowi niezwykle ważny krok w kierunku realizacji strategii rozwoju UPC Polska. Mając zgodę UOKiK, możemy przystąpić do procesu integracji, na który czekają przede wszystkim konsumenci. Dzięki temu uzyskają oni dostęp do światowej klasy interaktywnych usług oferowanych przez UPC Polska. – dodał Simon Boyd.
Wstępna umowa między Liberty Global, spółką matką UPC Polska, oraz Mid Europa Partners, właścicielem Aster została podpisana 5 grudnia 2010 r. UPC Polska otrzymało warunkową zgodę na koncentrację z Aster 5 września br. Kolejnym krokiem po podpisaniu umowy będzie integracja obu firm. UPC Polska miało na koniec 2 kwartału br. 1 089 200 klientów, a Aster 380 000*.