Liberty Global, Inc. (LGI), właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał 2012 roku. UPC Polska po raz kolejny odnotowało rosnącą liczbę sprzedanych usług cyfrowych oraz poszerzyło bazę klientów korzystających z oferty pakietowej. Na koniec września UPC Polska miało 1 463 800 klientów, którzy korzystali z 2 559 800 usług, w tym 715 400 telewizji cyfrowej, 592 700 telewizji analogowej, 820 100 internetu i 431 600 telefonii.
W trzecim kwartale spółka kontynuowała inwestycje w budowę i modernizację sieci – obecnie 2 495 000 gospodarstw domowych znajduje się w zasięgu sieci w innowacyjnym standardzie Docsis 3.0., co stanowi wzrost o 68 700 w porównaniu do 2 kwartału br. W załączeniu pełny komunikat Liberty Global.
Dzięki inwestycjom w infrastrukturę, usprawnieniom w obsłudze klienta i stałemu rozwojowi oferty od początku roku UPC odnotowuje stabilny wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych we wszystkich segmentach. W trzecim kwartale wzrosła ona do 2 560 000, a UPC przybyło niemal 15 400 klientów potrójnej usługi w porównaniu do drugiego kwartału. Utrzymanie dynamiki wzrostu RGU, mimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej i rosnącej konkurencji na rynku, jest efektem atrakcyjnej oferty pakietowej. Obecnie już ponad 50% abonentów UPC korzysta z pakietów dwóch lub trzech usług. Na koniec III kwartału liczba abonentów UPC Polska wyniosła 1 463 800.
W trzecim kwartale najszybciej rosła usługa telewizji cyfrowej, która zyskała 26 500 użytkowników, a od początku roku już ponad 82 400. Obecnie z usług Telewizji Cyfrowej UPC korzysta 715 400 abonentów. Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje systematycznie malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która na koniec trzeciego kwartału stanowiła 592 700, o 46 000 mniej niż na koniec drugiego kwartału 2012r.
Stabilny wzrost odnotowuje także usługa internetowa, która zyskała w ostatnim kwartale 10 500 abonentów, osiągając na 30 września wynik 820 100. Oznacza to, że w ciągu roku superszybki internet w UPC zyskał prawie 33 300 nowych użytkowników. Obecnie 85% użytkowników internetu UPC korzysta z prędkości 25 Mb/s lub wyższej. Nadal utrzymuje się wysoki popyt na usługi telefonii stacjonarnej o atrakcyjnych, konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone, który łączy zalety telefonu stacjonarnego z mobilnym. W III kwartale br. telefonii UPC przybyło 14 100 nowych użytkowników.
UPC w raportowanym okresie koncentrowało się na dalszej integracji z siecią Aster oraz zmianach w działalności operacyjnej, mających na celu podniesienie satysfakcji klientów, m. in. przebudowie wybranych Biur Obsługi Klienta, wydłużeniu godzin ich pracy oraz wdrożeniu systemu stałego pomiaru satysfakcji klientów. Po zmodernizowaniu w ubiegłym kwartale 100% dwukierunkowej sieci do standardu DOCSIS3.0, UPC kontynuuje rozbudowę tych sieci, dzięki czemu w trzecim kwartale już 2 494 900 gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu Internetu o prędkości do 150 Mb/s i interaktywnej TV cyfrowej UPC.