Liberty Global, Inc. spółka matka UPC Polska, opublikowało wyniki za drugi kwartał 2011 r. Z raportu wynika, że systematyczne inwestycje UPC Polska w rozwój oferty zaowocowały wzrostem sprzedaży usług cyfrowych we wszystkich trzech segmentach: telewizji cyfrowej, szerokopasmowego internetu i telefonii. Obecnie klienci UPC Polska korzystają z 1 799 400 usług: 437 800 telewizji cyfrowej, 573 500 telewizji analogowej, 543 000 internetu oraz 245 100 telefonii.
Na koniec drugiego kwartału br. z usług UPC Polska korzystało 1 089 200 abonentów.
Długofalowa polityka UPC Polska, polegająca na połączeniu inwestycji infrastrukturalnych z wdrażaniem innowacyjnych usług cyfrowych, pozwoliła w drugim kwartale 2011 r. zwiększyć łączną liczbę sprzedanych usług (RGU) o ponad 10 000 do prawie 1 800 000, w porównaniu do danych na koniec pierwszego kwartału 2011 r. Wzrost liczby sprzedanych usług (RGU) przy stabilnej bazie klientów jest równoznaczny ze zwiększeniem liczby osób wykupujących więcej niż jedną usługę, a zatem ze wzmocnieniem strategicznego segmentu lojalnych abonentów, chcących nawiązać trwalszą współpracę z dotychczasowym usługodawcą. Na koniec drugiego kwartału br. z usług UPC Polska korzystało 1 089 200 abonentów, czyli o 7 000 mniej, niż w I kwartale. Nieznaczna różnica wynika z naturalnej fluktuacji klientów na silnie konkurencyjnym rynku.
Telewizja, Internet i telefonia
W drugim kwartale 2011 roku liczba abonentów Telewizji Cyfrowej UPC wzrosła o 29 680 do 437 800. UPC zyskała w tym segmencie nowych odbiorców, ale także część dotychczasowych posiadaczy telewizji analogowej zdecydowała się na skorzystanie z oferty cyfrowej, co potwierdza, że jakość świadczonych usług, a także możliwość dopasowania ich do indywidualnych wymagań jest istotna dla coraz liczniejszej grupy klientów. Dlatego też UPC Polska konsekwentnie rozwija platformę cyfrową, oferując klientom interaktywną rozrywkę m.in. dzięki nowym usługom, takim jak Zdalne Nagrywanie w Telewizji Cyfrowej UPC, a także poszerzaniu dotychczasowej oferty w ramach UPC NA ŻĄDANIE
Na koniec czerwca 2011 roku z usług Internetu UPC Fiber Power korzystało 543 000 użytkowników, czyli o 4 200 więcej, niż w poprzednim kwartale. W tym samym okresie liczba abonentów telefonii w UPC wzrosła o 13 300 do 245 100.
UPC dynamicznie rozszerza dostęp do superszybkiego internetu poprzez modernizację sieci do standardu EuroDOCSIS 3.0., dostrzegając rosnące potrzeby klientów oraz znaczenie innowacji dla rozwoju rynku usług szerokopasmowych. Obecnie 75% sieci UPC zostało zmodernizowane, a 1,3 miliona gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu internetu o prędkości pobierania danych do 120 Mb/s. Aktualnie połowa nowych klientów UPC wybiera internet o przepustowości 25 Mb/s lub szybszy.