UPC zwiększa liczbę klientów i cyfrowych subskrypcji w I kwartale, potwierdzając przewagę swoich usług internetowych i cyfrowej rozrywki. 100 000 nowych subskrypcji cyfrowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy. W I kwartale 2020 UPC Polska zwiększyło bazę klientów o 6 200 do 1 490 000, a cyfrowych subskrypcji o 17 000 do 3 184 600, co oznacza siódmy z rzędu kwartał wzrostu. W ujęciu rok do roku liczba klientów wzrosła o 31 800, a wszystkich usług o 100 000.
Najważniejsze wydarzenia I kwartału:
- Wprowadzenie programu #dzialamyztroska, aby wesprzeć klientów, lokalne społeczności oraz pracowników w czasie pandemii COVID-19
- Dalszy rozwój Horizon Go dzięki 22 nowym kanałom i rozszerzonym funkcjom aplikacji
- Przyłączenie 14 700 nowych gospodarstw domowych do gigabitowej sieci docierającej już do 3 562 500 domostw
- Dynamiczny wzrost liczby klientów usług komórkowych do poziomu 16 200 na koniec I kw. 2020
- Podpisanie z zewnętrznymi partnerami nowych porozumień dotyczących dostępu do sieci POPC FTTH, aby uruchomić usługi UPC poza obecnym zasięgiem sieci
– Miniony kwartał był dla nas 7. kwartałem wzrostu z rzędu – po raz kolejny pozyskaliśmy nowych klientów i zwiększyliśmy liczbę cyfrowych subskrypcji. Pomimo bezprecedensowej sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w obliczu COVID-19, UPC dotrzymało obietnicy dostarczania niezawodnych usług oraz zapewniania klientom najwyższej jakości obsługi. W ramach programu #dzialamyztroska nasz zespół jest mocno zmotywowany, aby wspierać klientów i spełniać ich potrzeby, umożliwiając im kontat z bliskimi, efektywną pracę i korzystanie z cyfrowej rozrywki. Jestem dumny z każdego pracownika UPC i naszej niezawodnej postawy w obliczu tego wyzwania, a tym samym pewny nasze strategii dalszego inwestowania i rozwijania marki UPC, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby gospodarstw domowych w przyszłości – Robert Redeleanu, CEO UPC Polska
UPC#dzialaztroska podczas COVID-19
W ramach programu #dzialamyztroska, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa oraz dodatowych korzyści klientom i społecznościom, zaoferowaliśmy „otwarte okna” do 17 kanałów, w tym dostęp do wszystkich programów dla dzieci, a także bezpłatny dostęp do wideo bibliotek czy usług na żądanie (MyPrime, Filmbox, FilmKlub). Aby wesprzeć klientów 60+, stworzyliśmydedykowaną ścieżkę w call center, w ramach której mogą oni korzystać ze spersonalizowanych rozwiązań w zakresie doradztwa i opieki. Aby wspierać społeczności, uruchomiliśmy darmowe, zdalne warsztaty programowania UPC Future Makers oraz wprowadziliśmy ofertę Internet dla Edukacji, w ramach której wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji wspieramy nauczycieli w uzyskaniu bezpłatnego szerokopasmowego dostępu do internetu.
Jakość internetu UPC potwierdzona podczas #zostanwdomu
W I kwartale 2020 roku liczba użytkowników nielimitowanego internetu o wysokiej przepustowości od UPC wzrosła o 11 700, do poziomu 1 241 300. Liczba użytkowników modemu Connect Box, pozwalającego na korzystanie z najlepszego internetu w domu, wzrosła o 9 400 w ciągu kwartału i 90 800 w ciągu roku, do poziomu 727 740. Wzrost ten wynikał z kolejnych udoskonaleń usług internetowych z wykorzystaniem technologii GigaConnect od UPC, w tym programu podnoszenia prędkości, dzięki któremu średnia prędkość internetu wzrosła do ponad 270 Mb/s.
Cyfrowa rozrywka wzbogacona o nowe kanały i funkcje
Liczba subskrybentów telewizji cyfrowej wzrosła o 12 500 w ujęciu kwartał do kwartału, do poziomu 1 276 100, co dało wynik o 4 100 wyższy niż wzrost w I kwartale poprzedniego roku. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła o 4 000 w całym kwartale do poziomu 743 300, co oznacza 67 300 więcej użytkowników niż rok wcześniej. UPC dodało również 22 nowe kanały w Horizon Go, zwiększając do 157 liczbę wszystkich kanałów dostępnych w aplikacji, która pozwala na oglądanie ulubionych treści na wielu urządzeniach, w tym poza domem. Obecnie z Horizon GO mogą korzystać użytkownicy urządzeń z Android TV (w tym Chromecast), Amazon Fire TV i Apple TV.
UPC Biznes nadal rośnie
W I kwartale UPC Biznes kontynuowało pozytywny trend wzrostowy we wszystkich segmentach, koncentrując się na potrzebach klientów i pomagając im w wyzwaniach związanych z kryzysem.
Giga Ekspansja dociera do nowych klientów
W I kwartale UPC dodała prawie 14 700 gospodarstw domowych do swojej nowoczesnej sieci szerokopasmowej (83 100 w ciągu roku), poszerzając jej zasięg do 3 562 500 gospodarstw domowych. Ponadto, kontynuując swoją strategię zwiększania zasięgu gigabitowej internetu i cyfrowej rozrywki, UPC podpisało umowy z Ineą i Nexerą na dostęp do ich sieci zbudowanych w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). W związku z tym będą one świadczyć usługi hurtowe UPC w modelu BSA, co pozwoli UPC dotrzeć ze swoimi usługami cyfrowymi do milionów nowych klientów.