UPC Biznes wprowadziło całkowicie nową usługę, która zapewnia klientom skuteczną ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej. Ataki DDoS ograniczają lub całkowicie blokują dostęp do stron internetowych, zasobów komputera lub całych obszarów sieci. Według danych szacunkowych średnia strata ekonomiczna firm w związku z atakiem DDoS wynosi nawet 40 000 dolarów na
godzinę ataku. Tego typu atak może również negatywnie wpłynąć na zaufanie klientów oraz reputację przedsiębiorstwa.
Usługa Anty DDoS dostarczana przez UPC Biznes została uruchomiona na infrastrukturze Liberty Global, spółki macierzystej będącej największym międzynarodowym dostawcą usług telewizyjnych i szerokopasmowych na świecie. Po uruchomieniu tej usługi, system nieustannie analizuje strumień danych w celu wykrycia anomalii. W przypadku wykrycia ataku, strumień danych zostaje przekierowany do systemu zarządzania zagrożeniami. Wówczas „zainfekowany” strumień danych jest oddzielany od prawidłowego ruchu danych, dzięki czemu usługi internetowe klienta działają dalej bez zakłóceń.
Dokładamy wszelkich starań, aby produkty, jakie oferujemy naszym klientom spełniały najbardziej wygórowane oczekiwania technologiczne i innowacyjne. Z tego względu kładziemy tak duży nacisk na wprowadzanie dodatkowych usług, takich jak skuteczna ochrona przed atakami DDoS, aby zapewnić naszym klientom najwyższy poziom bezpieczeństwa – mówi Agnieszka Zawistowska, Dyrektor Usług dla Biznesu UPC Polska. Wprowadzenie funkcji Anty DDoS nie tylko pokazuje naszą innowacyjność, ale także stanowi istotny czynnik wzmacniający zaufanie klientów”.
Za najwyższy poziom ochrony odpowiada doświadczona i wysoko wyspecjalizowania kadra ekspertów, odpowiedzialnych za ochronę sieci w grupie Liberty Global, w skład której wchodzi również UPC Polska.