Klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą złożyć wniosek PIT-WZ do urzędu skarbowego wybierając w systemie bankowości elektronicznej Pl@Net ikonkę e-Urząd. Następnie klient uzupełnia ten formularz m.in. takimi danymi jak: nazwa urzędu skarbowego, w którym składa się zeznanie podatkowe, wybór sposobu opodatkowania (samodzielnie, wspólnie z małżonkiem, w sposób przewidziany dla osób samotnie wychowujących dzieci) oraz podaje nazwę organizacji pożytku publicznego, której chce przekazać 1 procent
podatku.
– 15 marca br. weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, dzięki której istnieje możliwość przekazanie na urząd skarbowy obowiązku wypełnienia zeznania rocznego. Aby skorzystać z tego udogodnienia zachęcamy klientów Banku do złożenia odpowiedniego wniosku za pośrednictwem naszej bankowości elektronicznej i jej nowej funkcjonalności e-Urząd – powiedział Piotr Marciniak, dyrektor Zarządzający Pionu Bankowości Internetowej w Banku BGŻ BNP Paribas. – W ubiegłym roku umożliwiliśmy naszym klientom składanie wniosków w programie 500+, teraz udostępniamy im funkcjonalność e-Urząd. Jest to kolejne w systemie Pl@net, ale nie ostatnie ułatwienie komunikacji klienta z urzędami administracji państwowej. Inicjatywa została zrealizowana w ramach programu e-Governance, w którym planujemy wiele innych usprawnień w tym obszarze – dodał Piotr Marciniak.
Klient koniecznie musi też podać używany przez siebie adres e-mail. Taki wniosek klient zatwierdza hasłem jednorazowym. Urząd skarbowy przesyła na wskazany adres e-mail potwierdzenie otrzymania wniosku, a następnie w ciągu 5 dni roboczych klient powinien otrzymać z urzędu link do gotowego zeznania podatkowego, które sprawdza jedynie pod kątem zgodności danych. W przypadku pojawienia się błędu, klient będzie musiał odrzucić takie zeznanie i przygotować je samodzielnie. W przeciwnym wypadku klient akceptuje zeznanie. Jeśli klient nie zaakceptuję zeznania ani też jego nie odrzuci, urząd zinterpretuje to jako akceptację i roczny PIT zostanie uznany za złożony.