piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    UWAGA! Nowe złośliwe oprogramowanie na system Android

    Zobacz również

    Właściciele smartfonów z system operacyjnym Android mogą paść ofiarą nowej złośliwej aplikacji – ostrzega mBank. Dystrybucja takiej aplikacji może być przeprowadzona z wykorzystaniem: Autoryzowanych sklepów z aplikacjami na smartfony,Linków podesłanych w wiadomościach SMS, prowadzących zarówno do autoryzowanych jak i nieautoryzowanych sklepów.

    - Reklama -

    Uwaga! Podanie poufnych danych umożliwia
    przestępcom nieuprawniony dostęp do Twojego konta w systemie bankowości
    internetowej i kradzież pieniędzy.

    Jak się bronić przed szkodliwą aplikacją?
    Szkodliwa aplikacja może podszywać się pod inne znane aplikacje bądź
    oferować nowe funkcjonalności. Pamiętaj więc, aby przede wszystkim:

    • nie instalować aplikacji pobranych spoza oficjalnych sklepów, w tym poprzez linki przesłane w wiadomościach SMS,
    • weryfikować dostępne informacje o aplikacji, np. opinie użytkowników, datę pierwszej publikacji, twórcę aplikacji, itp.,
    • zwracać
      uwagę jakich uprawnień wymaga aplikacja – jeśli żąda uprawnień do
      odbierania i wysyłania SMSów, to istnieje ryzyko przejęcia kodów
      autoryzacyjnych wysyłanych przez bank.

    Jeżeli Twój telefon został zainfekowany:

    • natychmiast zmień hasło do systemu bankowości internetowej,
    • zmień PIN do aplikacji mobilnej banku,
    • przywróć ustawienia fabryczne w telefonie.

    Pamiętaj! mBank

    • nigdy
      nie prosi o podanie w aplikacji mobilnej, identyfikatora i hasła
      używanego do logowania w serwisie bankowości internetowej (logowanie do
      aplikacji mobilnej odbywa się wyłącznie za pomocą dedykowanego,
      odrębnego kodu PIN ustalonego przez użytkownika lub zdefiniowanego
      odcisku palca),
    • nie wymaga od użytkownika podczas
      procesu logowania do aplikacji mobilnej podawania dodatkowych danych
      osobowych lub informacji dotyczących posiadanych kart bankowych,
    • nie wysyła na telefon komórkowy żadnych certyfikatów bezpieczeństwa lub innych aplikacji do zainstalowania,
    • nie prosi o wykonanie przelewów testowych,
    • nie
      wysyła do klientów wiadomości e-mail zawierających linki do serwisu
      bankowości internetowej (czyli kierujących na stronę logowania do
      serwisu mBanku).
    ŹródłomBank
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Vectra wdraża przełomowe rozwiązanie GenAI w obsłudze klienta

    Vectra, jeden z czołowych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, wprowadza autorskie narzędzie wykorzystujące generatywną sztuczną inteligencję do pogłębionej analizy rozmów...