Troska o bezpieczeństwo danych i płatności naszych klientów jest dla nas priorytetem. Dlatego przypominamy, że użytkownicy Heyah 01, którzy dodali kartę płatniczą lub kredytową w aplikacji „Moja Heyah” po 1 stycznia br., powinni dokonać jej uwierzytelnienia – dzięki temu będą mogli swobodnie korzystać ze wszystkich usług na terenie Unii Europejskiej. Zgodnie z postanowieniami unijnej dyrektywy dotyczącej regulacji usług płatniczych Payment Services Directive 2 (PDS2) wprowadzony został jednolity rynek płatności w krajach Unii Europejskiej,
Norwegii, Liechtensteinie i Islandii. W związku z tym zmieniły się też wewnętrzne przepisy w poszczególnych państwach członkowskich, w tym w Polsce, dlatego podczas usług płatniczych wymagane jest silne uwierzytelnienie karty płatniczej lub kredytowej.
Silne uwierzytelnienie, czyli jakie?
Silne uwierzytelnienie to sposób, w jaki powinna być zweryfikowana tożsamość użytkownika usług płatniczych podczas wykonywania poszczególnych operacji. W przypadku silnego uwierzytelnienia mowa o dwuetapowym procesie weryfikacji tożsamości użytkownika, przy wykorzystaniu co najmniej dwóch z trzech poniższych kategorii:
- coś, co użytkownik wie (np. hasło, PIN),
- coś, co użytkownik posiada (np. smsKod przesyłany na smartfon, token, zaufane urządzenie mobilne),
- cechy charakterystyczne użytkownika (np. biometria).
Podpiąłeś kartę w Heyah 01 po 1 stycznia 2021 r.? Sprawdź te informacje
Jeśli korzystasz z usługi Heyah 01 i po 1 stycznia 2021 r. ustawiłeś swoją kartę płatniczą lub kredytową w aplikacji „Moja Heyah” jako domyślą, powinieneś dokonać uwierzytelnienia karty. Aby dopełnić tej formalności, należy zalogować się do aplikacji „Moja Heyah” (dla Android: http://www.heyah.pl/aplikacja; dla iOS: http://www.heyah.pl/aplikacja1) i postępować zgodnie z informacjami wysłanymi na Twój adres e-mail.
Aktualnie płacąc w internecie kartą płatniczą, transakcje są zabezpieczane usługą 3D Secure. Transakcja jest potwierdzana jednorazowym kodem, który otrzymujesz na numer telefonu. Po uwierzytelnieniu w celu autoryzacji transakcji internetowej będzie wymagane:
- podanie danych karty: numeru karty, daty ważności, kodu CVC2/CVV2 (trzycyfrowego numer, który znajduje się na odwrocie karty),
- podanie kodu 3D Secure z SMS-a lub
- potwierdzenie transakcji w aplikacji bankowej.
A co z osobami, które nie zdecydują się uwierzytelnić swoich kart? Tacy użytkownicy nie będą mogli korzystać z połączeń międzynarodowych, roamingu oraz połączeń, SMS-ów i MMS-ów na numery premium, ponieważ te usługi na ich kontach zostaną zablokowane po braku akceptacji przez banki płatności z nieuwierzytelnionej karty.