Dzięki wprowadzeniu usług LTE europejscy operatorzy telekomunikacyjni mogą zwiększyć swoje przychody z usług dla użytkowników indywidualnych aż o 10%, a przychody z obsługi przedsiębiorstw o prawie 30%.Wynika to z szeroko zakrojonego, ogólnoeuropejskiego badania przeprowadzonego przez Alcatela-Lucenta, które wykazało duże zainteresowanie i zapotrzebowanie związane z aplikacjami wykorzystującymi bezprzewodowe sieci szerokopasmowe w technologii LTE.
W oparciu o wyniki tego badania zespół Alcatel-Lucent Bell Labs ds. modelowania biznesowego w dziale planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych potwierdził, że zainteresowanie nowymi aplikacjami zoptymalizowanymi pod kątem LTE może znacznie zwiększyć możliwości rynkowe i przychody operatorów. Wyniki te pokazały ponadto, że największe korzyści można osiągnąć poprzez wprowadzenie na rynek starannie dobranych i wycenionych pakietów aplikacji.
Najważniejsze ustalenia
Firmy i przedsiębiorstwa
- Zainteresowanie zamówieniem usług LTE jest widoczne we wszystkich segmentach przedsiębiorstw, ze szczególnym wskazaniem średnich i dużych firm. Wyniki badania wskazują, że ponad połowa małych firm i ponad trzy czwarte średnich i dużych przedsiębiorstw jest zainteresowanych zamówieniem dostępu do sieci bezprzewodowych nowej generacji dla swoich pracowników.
- Okazuje się, że zainteresowanie dostępem do usług LTE ma także wpływ na lojalność klientów. Tu również odnotowano więcej odpowiedzi ze średnich i dużych przedsiębiorstw. Ponad połowa małych firm oraz przeszło 70% średnich i przeszło 80% dużych przedsiębiorstw podaje, że zdecydowałyby się na zmianę operatora, jeśli wiązałoby się to z uzyskaniem dostępu do usług LTE.
- Dwa najważniejsze argumenty dla przedsiębiorstw ze wszystkich segmentów to większa szybkość i krótszy czas reakcji (lepsza interaktywność), co pozwala znacznie poprawić jakość usług. Szybkość jest najwyżej ceniona przez małe firmy, natomiast poprawa interaktywności jest najważniejsza dla średnich i dużych przedsiębiorstw.
Objęte badaniem aplikacje zoptymalizowane pod kątem LTE są dobrze oceniane we wszystkich trzech krajach, zwłaszcza przez średnie i duże przedsiębiorstwa. Oprócz mobilnego przetwarzania przez Internet (ang. cloud computing) badane przedsiębiorstwa wykazały duże zainteresowanie mobilną współpracą i wielostronnymi wideokonferencjami.
Użytkownicy indywidualni:
- Ponad połowa badanych użytkowników jest skłonna zamówić usługi LTE, a 40% zmieniłoby operatora, aby uzyskać dostęp do tej technologii.
- Najważniejszą korzyścią dla użytkowników indywidualnych jest większa szybkość.
- Najczęściej testowane były trzy aplikacje dla użytkowników indywidualnych — Live Messaging, Next Generation Music i Enhanced Mobile Video z dodatkowymi możliwościami w środowisku sieciowym nowej generacji.
–Wysokie oczekiwania, nowe możliwości i atrakcyjność tych usług są coraz istotniejsze zarówno wśród firm, jak i wśród użytkowników indywidualnych — powiedział Ken Wirth, szef działu rozwiązań LTE/4G w firmie Alcatel-Lucent. –Wyniki naszego badania to wyraźne potwierdzenie, że aplikacje oparte na LTE umożliwiają operatorom znaczne zwiększenie przychodów.
–Nasze analizy pokazują, że mając właściwą, kompleksową infrastrukturę, dobrą pakietową ofertę i właściwe podejście do rynku operatorzy mogą z powodzeniem wykorzystać skumulowane zapotrzebowanie na mobilne usługi szerokopasmowe — Powiedział Rati Thanawala, wiceprezes działu planowania sieci, wydajności i analiz ekonomicznych w Bell Labs. –Mogą zoptymalizować swoje przychody za pomocą strategii migracji ukierunkowanej najpierw na oferowanie starannie dobranych i wycenionych aplikacji przedsiębiorstwom, a następnie na atrakcyjne oferty dla użytkowników indywidualnych.