Akcje promujące e-czytelnictwo z udziałem Mariusza Szczygła, Janusza L. Wiśniewskiego, Beaty Pawlikowskiej i innych znanych autorów, ponad 40 000 e-książek w ofercie dostępnych w najpopularniejszych formatach – EPUB i MOBI zabezpieczonych wygodnym watermarkiem, setki współpracujących wydawców, tysiące promocji i eventów dla fanów e-książek – to 7 letni wkład firmy Virtualo w rozwój polskiego rynku ebooków.
Kolejny krok, nowa odsłona e-księgarni dystrybutora ruszyła 29 września br. i ma zachęcić Internautów do odkrycia nowoczesnej strony czytania.
Przeszłość i przyszłość e-księgarni
– E-księgarnia Virtualo.pl powstała w 2008 r., była więc jednym z pierwszych sklepów z ebookami na polskim rynku. Wówczas książki elektroniczne były kojarzone głównie z plikami PDF, a czytniki ebooków uchodziły za dobro luksusowe. W ciągu kilku lat rynek ebooków rozwinął się i zmienił, a wraz z nim zmieniała się również księgarnia dystrybutora, której doczekała się nowego layoutu i przede wszystkim nowych funkcjonalności. Przy planowaniu nowej księgarni braliśmy pod uwagę liczne opinie eCzytelników, jak i własne doświadczenie. Wprowadziliśmy sporo zmian, została odświeżona szata graficzna i logo. Dodaliśmy nowe funkcje – m.in. wysyłkę plików na czytniki PocketBook i Dropboxa oraz schowek. Przebudowana została Moja Biblioteka, na stronie kategorii pojawiły się filtry umożliwiające łatwiejsze wyszukiwanie książek. Aktualnie strona dostępna jest w wersji responsywnej – oznacza to, że eCzytelnicy chcący dokonać zakupów za pośrednictwem smartfonów czy tabletów będą mogli to zrobić w prosty i szybki sposób – wyjaśnia Martyna Bednarczyk z Virtualo.
Z okazji nowej odsłony księgarni Virtualo, przygotowano liczne atrakcje dla eCzytelników. Do wygrania w 3 konkursach będzie łącznie 25 czytników marki PocketBook – 5 modeli Aqua i 20 Touch Lux 3. Dwa konkursy, w których do wygrania jest w sumie 20 czytników, ruszają już 30 września. Kolejny konkurs, w którym będzie można zdobyć 5 czytników ruszy pod koniec października i będzie powiązany z Targami Książki w Krakowie oraz ankietą, którą księgarnia planuje przygotować dla eCzytelników. Sponsorem nagród w konkursach jest firma PocketBook. Na łowców ebooków okazji czekają również promocje – e-książki wydawnictw: Albatros, Świat Książki, Czarna Owca, Sonia Draga i Wydawnictwa Literackiego dostępne będą z rabatami sięgającymi 50%.
Najchętniej kupowane e-booki i ich ceny
Według zestawienia Virtualo, w I-III kwartale 2015 r. najchętniej były kupowane ebooki „Blackout” Marca Elsberga, trylogia Zygmunta Miłoszewskiego z prokuratorem Szackim („Uwikłanie”, „Ziarno prawdy”, „Gniew”) wydawnictwa WAB oraz kontynuacja trylogii Millenium Stiega Larssona – tytuł „Co nas nie zabije” autorstwa Davida Lagercrantza opublikowany w Polsce przez wydawnictwo Czarna Owca. Średnia cena ebooka w najpopularniejszych kategoriach w tym czasie była niższa niż 20 zł, a w przypadku najmocniejszych promocji ebooki były nawet 70% od sugerowanej ceny detalicznej (warto zaznaczyć, ze sugerowana cena detaliczna ebooka jest na starcie zazwyczaj tańsza nawet o 20% od wersji drukowanej). Najchętniej kupowanymi ebookami są te z kategorii kryminał i sensacja (18%) oraz literatura obyczajowa i piękna (16%).