piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Virtualo świętuje trzy lata w Grupie Empik

    Zobacz również

    Trzy lata temu Grupa Empik zainwestowała w e-booki kupując spółkę Virtualo. Jak od tamtej pory zmienił się rynek książek elektronicznych ? Co planuje Virtualo – największy dystrybutor treści cyfrowych? Dokładnie trzy lata temu upubliczniona została informacja o zakupie specjalizującej się w e-bookach spółki Virtualo, która na rynku działa od 2007 roku. Od tego czasu rynek książek cyfrowych w Polsce mocno ewaluował wraz z zwiększającą się popularnością czytników oraz e-booków.

    - Reklama -

    Istotnymi zmianami  ostatnich 3 lat z aktywnym udziałem firmy Virtualo była: rezygnacja z DRM, dostępność książek w nowych formatach: EPUB, MOBI oraz wprowadzenie bundli i kodów na ebooki. Virtualo, dynamicznie rozwijająca się spółka w Grupie Empik postawiła na innowacyjność, aktywną współpracę z partnerami i proaktywne podejście do Klientów.

    Na początku właściwie nie było rynku. Wszystko tworzyliśmy od podstaw – pierwsza konwersja, walka o każdą umowę z wydawcami, modele biznesowe i pierwsze próby w tworzeniu strategii promocyjnych – mówi Robert Rybski, Prezes Virtualo. – Wydawcy podchodzili do e-booków z dużą dozą nieufności i brakiem wiary w powodzenie tego przedsięwzięcia. Było naprawdę niełatwo – dodaje. Od tamtego czasu obraz rynku zmienił się nie do poznania – począwszy od dostępności tytułów, po różne formaty, watermark i nowe modele sprzedaży treści cyfrowych. Jeżeli na rynku tworzy się konkurencja, oznacza to, że rynek jest bardzo interesujący i obiecujący dla inwestorów. Obserwujemy to obecnie, wydawcy tworzą własne podmioty, a w e-booki angażuje się coraz więcej spółek – informuje Prezes Spółki.

    Mijające trzy lata w Grupie Empik to dla Virtulo zdobycie cennych i bogatych doświadczeń związanych z tworzeniem się rynku publikacji elektronicznych w Polsce  i aktywnego udziału spółki w tym procesie jako lidera zmian i pomysłodawcy wielu, innowacyjnych rozwiązań. Był to w pewnym sensie okres przejściowy, w którym nasz biznes nabierał dojrzałości. Bardzo dużo nauczyliśmy się o naszych Partnerach czyli sklepach i wydawcach oraz o potrzebach Klientów – mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager. – Ważne etapy i doświadczenia warto zamykać pewnego rodzaju klamrą. W naszym przypadku jest nią między innymi  nowa identyfikacja wizualna naszej marki, którą wkrótce zaprezentujemy. Będzie ona nowoczesna, przejrzysta i czytelna. Za pomocą nowej wizualizacji graficznej chcemy mocno zasygnalizować, że we wszystkich dziedzinach naszego biznesu – czy to IT, marketingu czy sprzedaży, jesteśmy marką innowacyjną, która szybko reaguje na potrzeby swoich Partnerów biznesowych oraz Klientów dostarczając im, chociaż funkcjonującą w świecie wirtualnym, to jednak realną wartość – dodaje.

    Virtualo świętując trzecie urodziny w Grupie Empik  wzmacnia również swoją strategię i kompetencje w aktywnej sprzedaży treści cyfrowych. Na początku kwietnia w charakterze Dyrektora Handlowego do Virtualo dołączyła Danuta Górnicka, która posiada bogate doświadczenie zdobyte w spółkach Prószyński i Ska, empik.com i Świat Książki w obszarze sprzedaży i promocji książek papierowych oraz treści cyfrowych. Virtualo deklaruje również aktywne działania na rzecz niższych cen e-contentu. Zwiększając grono wielu znanych partnerów biznesowych do sieci dystrybucji Virtualo dołączyła również księgarnia Rzeczpospolitej. Firma Virtualo reagując na bieżące potrzeby rynku i Klientów wirtualnych księgarni zdecydowała się także na budowanie silnego portfolio wydawnictw specjalizujących się w prawie, podatkach oraz biznesie i do grona wydawców takich jak C.H.Beck i Wolters Kluwer dołączyły Lexis Nexis, Difin oraz Harvard Bussines Review. Spółka podpisała również umowę z wydawnictwem Iskry i Domem Wydawniczym PWN.

    – Na czym zatem polega sukces na tym jeszcze niedużym, a już niełatwym rynku e-booków? Oceniam, że w 20% to sprawna technologia, 20% naprawdę solidna praca ambitnego Zespołu ludzi, którzy tworzą naszą firmę. Kolejne 25% to aktywna promocja dobrego contentu oraz działania mające na celu kreowanie rynku. 30% to dostarczanie wartości dla Klientów i Partnerów zgodnych z ich potrzebami czyli know-how i innowacyjność, a na koniec, jak to często w biznesie bywa – 5% to odrobina szczęścia – mówi Robert Rybski.

    ŹródłoVirtualo
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...