Visa (NYSE:V), globalna firma zajmująca się technologiami płatniczymi, poinformowała o rozbudowie swojego potencjału przetwarzania danych transakcji w dwóch nowoczesnych centrach – w Singapurze i Wielkiej Brytanii. Nowe ośrodki przetwarzania danych zwiększą szybkość działania i niezawodność infrastruktury Visa, zdywersyfikują jej układ lokalizacyjny oraz wzmocnią możliwości firmy w zakresie dostarczania nowych, bardziej zaawansowanych sposobów płacenia, które odpowiadają potrzebom współczesnej,
silnie zintegrowanej światowej gospodarki.
– Handel i płatności podlegają historycznemu procesowi przejścia od rozwiązań analogowych do cyfrowych. Coraz więcej konsumentów na świecie przy płaceniu rezygnuje z gotówki na rzecz kart i urządzeń takich jak smartfony, tablety czy urządzenia ubieralne – powiedział Rajat Taneja, executive vice president of technology, Visa. – Dzięki inwestycjom technologicznym w Azji i Europie możemy rozbudować naszą infrastrukturę niezbędną do zaspokojenia potrzeb wynikających z dynamicznego rozwoju płatności cyfrowych i mobilnych, a jednocześnie utrzymać bezpieczeństwo, wygodę i nieprzerwany charakter usług, jakich oczekują nasi klienci instytucjonalni i partnerzy.
Ośrodki przetwarzania danych w Singapurze i Wielkiej Brytanii wspomogą te już funkcjonujące w Ameryce Płn. Zsynchronizowana działalność czterech ośrodków umożliwi zwiększenie zapasowego potencjału i niezawodności infrastruktury, minimalizując ryzyko zakłóceń w świadczeniu usług na rzecz obsługiwanych przez Visa 16,6 tys. instytucji finansowych, milionów punktów handlowo-usługowych oraz ponad 3 mld kart płatniczych1. W obu centrach zastosowano najwyższej klasy rozwiązania technologiczne, w tym wysokowydajny sprzęt obliczeniowy oraz energooszczędną infrastrukturę zasilania i chłodzenia. Plany Visa przewidują rozpoczęcie przetwarzania transakcji w obu centrach w 2018 roku.
Centrum w Wielkiej Brytanii
W czerwcu 2016 r. Visa Inc. poinformowała o zakończeniu procedury przejęcia Visa Europe, rozpoczynając tym samym wieloletni proces scalania obu firm w jednolitą globalną organizację działającą w oparciu o wspólną platformę technologiczną. W ramach tej integracji 3,2 tys. klientów instytucjonalnych Visa z Europy włączono do VisaNet – światowej sieci przetwarzania transakcji należącej do Visa – a także przystąpiono do modernizacji dotychczasowego centrum przetwarzania Visa w Wielkiej Brytanii.
Po przebudowie centrum o powierzchni 900 m kw. zwiększy niezawodność operacyjną usług świadczonych na rzecz klientów instytucjonalnych w regionie oraz przyspieszy wprowadzanie innowacji płatniczych na rynek europejski.
– Uruchomienie naszego nowoczesnego europejskiego centrum przetwarzania danych będzie niezwykle ważnym etapem w procesie udostępniania globalnych zasobów technicznych i rozwiązań Visa naszym klientom instytucjonalnym i partnerom – powiedział Bill Sheedy, CEO Europe, Visa.
Centrum w Singapurze
Ośrodek w Singapurze, również o powierzchni 900 m kw., to pierwsze centrum przetwarzania danych Visa w Azji Płd.-Wsch. Obsługiwać będzie klientów instytucjonalnych, użytkowników kart oraz detalistów w regionie, a także poza nim, w ramach globalnej sieci Visa.
– Singapur, będący siedzibą centrali Visa na region Azji i Oceanii, to już dziś ważny ośrodek w działalności Visa – powiedział Chris Clark, group executive, Asia Pacific, Visa. – Nowe centrum przetwarzania danych w Singapurze umożliwi nam sprostanie rosnącemu popytowi na cyfrowe metody płatności, przyspieszając jednocześnie tempo wdrażania innowacji w całym regionie Azji i Oceanii.
Nowe centrum danych to już trzecia inwestycja Visa w Singapurze na przestrzeni ostatnich dwóch lat. We wrześniu ubiegłego roku w siedzibie regionalnej centrali Visa w Singapurze odbyła się inauguracja pierwszego międzynarodowego kampusu Uniwersytetu Visa, zaś w kwietniu 2016 r. Visa otworzyła Singapurskie Centrum Innowacji, umożliwiające klientom instytucjonalnym, partnerom i programistom z całego regionu współpracę ze specjalistami Visa i wspólne tworzenie rozwiązań nowej generacji dla handlu.