Volvo Car Group wykorzysta rozwiązanie Connected Vehicle Cloud firmy Ericsson, które umożliwi kierowcom, pasażerom i samochodom łączenie się z usługami dostępnymi w chmurze. Za pomocą ekranu w samochodzie kierowcy i pasażerowie będą mieć dostęp do aplikacji informacyjnych, nawigacyjnych i rozrywkowych. Firma Volvo Cars będzie także mogła udostępniać części tej platformy innym podmiotom z branży motoryzacyjnej. Dostawcy treści będą mieli zawarte umowy z firmą Volvo oraz innymi firmami
i instytucjami z tego środowiska, takimi jak internetowe stacje radiowe, zarządy dróg, władze miast, poborcy opłat drogowych itd.
– Już niedługo w samochodach będzie dostępny taki sam poziom usług cyfrowych, jaki dziś mają do dyspozycji konsumenci w swoich domach i w pracy — powiedział Lex Kerssemakers, wiceprezes ds. strategii rozwoju produktów i zarządzania linią pojazdów w firmie Volvo Cars. -Jest to strategicznie ważna część inwestycji Volvo z myślą o przyszłości i zdobyciu czołowej pozycji w tej dziedzinie.
W ramach tej współpracy partnerskiej firma Ericsson zintegruje elementy rozwiązania z infrastrukturą internetową i informatyczną Volvo Car Group oraz systemami na pojazdach. Ericsson zapewni również usługi zarządzane dla rozwiązania globalnej chmury, świadczone z wykorzystaniem bezpiecznego połączenia między pojazdem a wszystkimi uczestnikami łańcucha tworzenia wartości oraz całym środowiskiem.
– Ericsson jest dla Volvo Car Group idealnym partnerem, który wnosi bogate doświadczenie i przedsiębiorczość w skali globalnej — dodał Kerssemakers. –Ponadto obydwie firmy mają ambicję tworzenia najlepszych w branży rozwiązań zgodnie z ich wspólną wizją przyszłości jako społeczeństwa sieciowego.
– To partnerstwo świadczy o przekształceniach, jakie się dokonują w trakcie formowania społeczeństwa sieciowego — powiedział Per Borgklint, szef działu rozwiązań wspomagających firmy Ericsson. – Kierowcy chcą korzystać z usług oferowanych przez technologię, w czasie rzeczywistym i w kontekście, który im najbardziej odpowiada. Nasze kompetencje w dziedzinie integracji systemów i wdrażania usług są zgodne ze strategią Volvo.
Przyszłe usługi, oparte na tej platformie i realizowane z uwzględnieniem priorytetów kierowców związanych z warunkami ruchu, będą definiowane i wybierane z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia firmy Volvo w dziedzinie badania zachowań kierowców i bezpieczeństwa ruchu oraz doświadczenia firmy Ericsson w zakresie doradztwa, integracji systemów i usług zarządzanych dotyczących komunikacji mobilnej.
Rozwiązanie Ericsson Connected Vehicle Cloud ma na celu zapewnienie skalowalności, bezpieczeństwa i elastyczności zgodnie z aktualnymi i przyszłymi potrzebami światowej branży motoryzacyjnej.