W firmie CenterNet uruchomiono system naliczania opłat w czasie rzeczywistym dla LTE i usług telekomunikacyjnych nowej generacji, oparty o sprzęt i oprogramowanie Oracle.
Oracle informuje, że operator sieci komórkowej i dostawca Internetu, firma CenterNet S.A. zakończyła wdrożenie systemu Oracle Communications Prepaid Charging, kluczowego elementu inteligentnej sieci telekomunikacyjnej oraz systemu do zarządzania billingiem i usługami komunikacyjnymi nowej generacji.
W obliczu rosnącej konkurencji, CenterNet poszukiwał rozwiązania pozwalającego na usprawnienie możliwości kompleksowego naliczania opłat i uruchomienie konwergentnych usług na wspólnej platformie, aby lepiej sprostać oczekiwaniom swoich klientów.
Głównym elementem oprogramowania zbudowanego systemu jest pakiet Oracle Communications Prepaid Charging, jeden z produktów z grupy Oracle Communications Network Charging & Control. Rozwiązanie pozwoliło firmie CenterNet zwiększyć możliwości kontroli sieci, przetwarzania wiadomości i billingu online dla wszystkich usług i rodzajów płatności – zarówno przedpłaconych, jak i abonamentowych.
Kluczowe funkcje stworzonego rozwiązania, to:
- kompleksowa kontrola sieci i naliczanie opłat w czasie rzeczywistym dla różnych usług – w tym połączeń głosowych, SMS, czy danych;
- przygotowanie dla uruchomienia usług konwergentnych na wspólnej platformie, przy wykorzystaniu różnych technologii sieciowych (GSM, UMTS, IP, LTE, kablowe);
- wspólna platforma dla usług przedpłaconych (pre-paid) i abonamentowych (postpaid), umożliwiająca integrację z istniejącymi węzłami sieci i systemami billingowymi;
- możliwość samokonfiguracji platformy dla nowo tworzonych subskrypcji/kont, bez ingerencji systemów zewnętrznych (self provisioning).
Wdrożenie zostało wykonane przez konsultantów firmy Fujitsu Technology Solutions, partnera Oracle na poziomie Platinum, którzy pomogli firmie CenterNet dostosować nowoczesną technologię do potrzeb biznesowych, optymalizując przy tym znacznie koszty całego projektu.
Oracle dostarczył także licencje bazy danych Oracle Database oraz sprzęt komputerowy w postaci serwerów klasy SPARC T3-1, który jest platformą certyfikowaną dla rozwiązania Oracle Communications Prepaid Charging.
– CenterNet skutecznie wykorzystał model partnerskiej współpracy pomiędzy Oracle a firmą Fujitsu Technology Solutions, dzięki której dokonano optymalizacji rozwiązania Oracle, stosownie do specyficznych oczekiwań klienta – powiedział Tomasz Tomaszewski z Oracle Communications. –Dla powodzenia projektu walnie przyczyniły się też unikalne cechy produktu Oracle, np. fakt, że kluczowe dla użytkownika funkcjonalności są dostępne „out of the box” i nie wymagają dodatkowego dostosowania, co znacznie zmniejszyło koszt wdrożenia całego rozwiązania.
– Przedstawiliśmy firmie CenterNet ofertę, która była zarówno optymalna kosztowo, jak i spełniająca wszystkie wymagania klienta – powiedział Dariusz Kwieciński, Dyrektor Działu Usług Fujitsu Technology Solutions. –Należy podkreślić wyjątkowo krótki termin wdrożenia rozwiązania, który był możliwy dzięki doskonałej współpracy konsultantów Fujitsu Technology Solutions z ekspertami Oracle.