Redakcja mojebankowanie.pl sprawdziła „Przyjazność otwarcia konta przez Internet”. ING Bank Śląski jest zajął drugą pozycję wśród 20 banków oferujących możliwość zawarcia umowy o konto osobiste zdalnie, w procesie kurierskim. Redakcja zbadała pełen proces obsługi otwarcia konta – od informacji dostępnej na stronie internetowej banku, wypełnienie wniosku, kontakt z banku, wizytę kuriera, analizę dokumentów, aktywację produktu wraz z dostępem do bankowości internetowej oraz mobilnej,
realizację przelewów, aktywację karty debetowej, opiekę posprzedażową w kanałach zdalnych po zamknięcie konta.
– Do założenia konta przez internet potrzebny jest dowód osobisty, adres zamieszkania w Polsce, adres e-mail i numer telefonu komórkowego. Ważne jest, żeby klient przygotował sobie te dane wcześniej. Wtedy proces zakładania konta będzie naprawdę szybki i skuteczny – mówi Anna Śmigas, ekspert z Centrum Bankowości Codziennej w ING Banku Śląskim. – Po wypełnieniu internetowego wniosku o otwarcie konta pozostaje nam czekać na kuriera, który dostarczy nam kartę debetową, a umowę wraz z instrukcją logowania do systemu Moje ING otrzymamy e-mailem – dodaje A.Śmigas.
Korzyści dla klientów ING Banku Śląskiego w procesie otwierania konta przez internet to:
- dostarczenie karty debetowej nawet w ciągu jednego dnia od złożenia wniosku o konto;
- podpisanie jednego dokumentu przez klienta w całym procesie;
- brak konieczności przesyłania skanu dokumentu tożsamości.
Projekt „Przyjazność otwarcia konta przez Internet” został zrealizowany przez redakcję MojeBankowanie.pl w okresie II-III.2017 roku.