W pierwszym kwartale 2016 roku T-Mobile Polska zwiększyła przychody całkowite o 2,9%. W tym samym okresie działania promocyjne operatora przyczyniły się do wzrostu liczby użytkowników mobilnego Internetu, którzy znacznie chętniej niż w latach poprzednich z niego korzystali. Wskazuje to także jasno na zmianę zachowań konsumentów, którzy będąc w nieustającym ruchu, chcą swobodnie posługiwać się Internetem, gdziekolwiek są. Dlatego T-Mobile dynamicznie zwiększa zasięg LTE w
swojej sieci, który obecnie obejmuje ponad 90% populacji.
Przychody całkowite T-Mobile Polska osiągnęły w pierwszym kwartale 2016 roku 1,648 miliarda złotych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku przychody całkowite Spółki były wyższe o 2,9%. W pierwszym kwartale br. EBITDA Spółki wyniosła 522 miliony złotych, a marża EBITDA w tym okresie osiągnęła poziom 31,7%.
Wykres obrazujący poprzedni akapit
– Pod wieloma względami pierwszy kwartał był dla T-Mobile jednym z lepszych. Rosły przychody całkowite oraz zasięg LTE. W pierwszym kwartale postawiliśmy na promowanie jakości naszej sieci i co za tym idzie mobilnego dostępu do Internetu. Nasi klienci usług na kartę otrzymali bezpłatnie 10 GB po doładowaniu, a abonenci promocję, jakiej jeszcze w Polsce nie było – 1 TB i to zupełnie bezpłatnie. Na nowych użytkowników w naszych sklepach czekała oferta Internetu mobilnego z 50% upustem na abonament- mówi Adam Sawicki prezes T Mobile Polska. – Wyzwaniem dla T-Mobile pozostaje rynek tych konsumentów, którzy przenoszą numery, w tym przypadku zamierzamy poprawić nasz bilans w tym roku.
W pierwszym kwartale 2016 roku T-Mobile Polska zwiększyła średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) dla całej bazy o 7 złotych w porównaniu do ubiegłego roku. W segmencie abonamentowym w pierwszym kwartale br. wskaźnik ARPU wynosił 46 złotych, a w segmencie usług przedpłaconych 11 złotych. Wyraźna poprawa ARPU jest związana z wybieraniem przez abonentów kontraktów o wyższej wartości, większą konsumpcją danych oraz zmniejszeniem bazy kart SIM po wprowadzeniu nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po wygaśnięciu ich ważności.
T-Mobile Polska po pierwszym kwartale 2016 roku obsługiwała bazę 11,821 miliona kart SIM. Na koniec marca Spółka posiadała w segmencie usług abonamentowych 6,518 miliona kart SIM, a w segmencie usług przedpłaconych 5,303 miliona kart SIM. W stosunku do poprzedniego kwartału baza kart SIM obsługiwanych przez T-Mobile Polska zmniejszyła się o 235 tysięcy. W dużej mierze jest to spowodowane wprowadzeniem przez Spółkę na początku tego roku nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po upływie terminu ich ważności.
W Q4/2015 wynosił 12056 (6569 w abonamencie i 5487 na kartę), W Q1/2016 wynosił 11821 (6518 w abonamencie i 5303 na kartę). Jedną z kluczowych przewag konkurencyjnych T-Mobile Polska jest Najlepsza Sieć stale rozbudowywana i optymalizowana, aby zapewnić klientom dostęp do usług o najwyższej jakości. T-Mobile Polska dzięki pozyskaniu nowych zasobów częstotliwości z zakresu 800 MHz oraz 2600 MHz zwiększyła zasięg usług oferowanych w technologii LTE do ponad 90% populacji oraz blisko 60% powierzchni kraju.
T-Mobile Polska w pierwszym kwartale br. promowała jakość swojej sieci oraz oferty Internetu mobilnego z 50% zniżką na abonament, a klientom T-Mobile na kartę zaproponowała bezpłatnie pakiet 10 GB po każdym doładowaniu konta kwotą minimum 25 złotych. W tym czasie klienci T Mobile Polska otrzymywali również dostęp do Internetu na specjalnych warunkach. Pierwszy dzień wiosny operator postanowił świętować oferując klientom usług na kartę pakiet nielimitowanego Internetu. Abonenci T-Mobile mogli natomiast korzystać z promocji jakiej jeszcze w Polsce nie było i załadować do swojego smartfonu pakiet 1 TB danych.
Dzięki prowadzonym działaniom promocyjnym oraz zwiększeniu zasięgu LTE blisko dwukrotnie wzrosła liczba danych konsumowanych przez klientów T-Mobile Polska w porównaniu do ubiegłego roku. W samej sieci LTE ruch ten był wyższy o 430%.