Aplikacji Play24 – to wspaniały niezbędnik dla każdego klienta Play. Cały czas dodajemy do niej nowe funkcje i udogodnienia. Tym razem na tapet wzięliśmy ekstra funkcje dla osób korzystających z internetu światłowodowego Play! Jeśli więc korzystacie z naszej usługi to koniecznie zainstalujcie (lub zaktualizujcie) aplikację Play24. Od teraz w aplikacji znajdziecie przycisk „SPRAWDŹ” przy internecie światłowodowym. Klikając w niego macie możliwość wykonania kilku operacji dla sieci Wi-Fi i routera naszego internetu,
a dokładniej:
- sprawdzicie czy router działa poprawnie i ma połączenie z internetem
- dowiecie się co zrobić, jeśli połączenie z internetem stanie się niestabilne
- uruchomicie ponownie router (restart), bo to często pomaga w przywrócenie poprawnego działania usługi
- zmienicie nazwę sieci Wi-Fi
- zmienicie hasło do sieci Wi-Fi
- wykonacie test prędkości łącza
- dowiecie się, jak skontaktować się z Play jeśli będziecie potrzebowali dodatkowego wsparcia
Uwaga! Nowe funkcje są dostępne dla klientów internetu Play i nie dotyczą:
- klientów UPC
- klientów Play z usługą na sieci Vectra
- klientów korzystających z modemu marki Tatung
- klientów korzystających z własnych routerów
Funkcje są dostępne w języku polskim, angielskim, ukraińskim
Przygotowaliśmy też 7 pytań wraz z odpowiedziami, co może pomóc lepiej zrozumieć nowe funkcje:
1. Czy Ustawienia internetu działają, gdy router jest wyłączony?
NIE. Sprawdzenie działania routera, restart routera, zmiana hasła Wi-Fi, zmiana nazwy sieci Wi-Fi, wymagają połączenia się Play24 z routerem.
2. Czy w Play24 można wykonać reset routera?
NIE. W play24 można wykonać restart (ponowne uruchomienie routera), ale nie reset (przywrócenie ustawień fabrycznych).
3. Czy w Play24 klient może sprawdzić aktualne hasło do Wi-Fi?
NIE. Klient nie zobaczy aktualnego hasła, ale może je zmienić na nowe.
4. Czy jeśli klient zresetuje fizycznie router, to zmiany wykonane w Play24 „znikają”?
TAK. W takim przypadku router jest przywracany do ustawień fabrycznych (dane z naklejki na urządzeniu).
5. Które hasło do Wi-Fi będzie działać, jeśli klient najpierw zmienił hasło w Play24, a później zmienił hasło z poziomu interfejsu administracyjnego routera?
Działać będzie hasło, które zostało zmienione jako ostatnie, czyli w tym przypadku, to zmienione z interfejsu routera.
6. Jakiemu celowi służy opcja „Rozwiąż problem z internetem”?
– umożliwia szybkie rozwiązanie problemów, które nie wymagają kontaktu z konsultantem
– informuje klienta o tym, jak przygotować się do rozmowy technicznej z konsultantem, żeby była ona jak najbardziej efektywna
7. Czy jeśli do zarządzania routerem użyję Play24, to stracę możliwość zarządzania z poziomu interfejsu administracyjnego routera?
NIE. Play24 nie blokuje żadnych funkcji routera, dostępnych z wbudowanego interfejsu administracyjnego routera.
Wierzymy, że to ułatwienie pozwoli na szybsze i wygodniejsze zarządzanie domowym Wi-Fi. Pamiętajcie, żeby zaktualizować aplikację do najnowszej wersji!